Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg ammer lille og lurer litt på hvor mye deres små har lagt på seg de første ukene. Babyen min har vokst nor enormt de første ukene, både på vekt og lengde. Lille veiet 3780 ved fødselen, 4630 g etter 14 dager og 5390 etter 28 dager. Det er nesten to kilo på fire uker! Lengden har ca. økt med nærmere 8 cm også. Lille får kun morsmelk... Hvordan er vekten på deres små? Er det noen som vet om det er farlig for Lille å legge på seg så mye? Jeg ser ikke for meg hvordan jeg kan nekte barnet mat, siden jeg ammer når babyen er sulten.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Gratulerer med baby:) Min lille la på seg ca 1,3 kg på de første 6 ukene, og det er ganske normalt tror jeg. Så 2 kg på 4 uker er jo ganske mye ja. Tror kanskje jeg ville ha snakka litt med helsesøster om hva hun synes. En venninne av meg fikk f.eks beskjed om å ikke amme oftere enn hver 3.time og ikke mer enn 10 min om gangen. Da var ungen 6 uker og hadde lagt mye på seg siden fødselen. Men som sagt, så hadde jeg snakka med helsesøster, så kan hun vurdere det! Du skal ihverftfall være glad du har et barn som legger på seg:) Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Gutten min la på seg 400 g i uka fra han var 2 uker til 6 uker. HS bare smilte godt hun. Ingen restreksjoner der i gården.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Oj, babyen min hadde ikke lagt på seg 2 kg før hun var 14 uker gammel! ;-D
Gjest bissen Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Gurimalla:) I hvert fall ikke noe i veien med den melken:) Hm..minste tvillingjenta VAR ikke 2 kg før hun var nesten 4 mnd:)
hostreng Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Kjenner meg godt igjen. Vår gutt veide 3,9 ved fødselen og har etter 14 dager lagt på seg nesten 1 kg..... Skal veies på helsestasjonen neste uke, så er spent på reaksjonen. Ganske rart; storesøsteren hans veide bare 3 kg ved fødselen...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 mini la på seg 500 gram i uken de første 6 ukene, og han var 4000g da han ble født HS var fornøyde de! han spiste og koste seg - sundt matvett kaller man det! ingen som ytret noe bkymring, han fulgte sien egen kurve flott gjennom hele det første året skal nevnes at han fikk både pupp og mme.
Småfolk Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Grattis med baby! Tror ikke du skal stresse med at barnet legger på seg. Dessuten skriver du jo at han/hun vokser godt i lengden også. Vekten må jo følge lengden, så tviler på at han/hun får for mye. Husk at når barnet begynner å krabbe så renner vekten av igjen. Man snakker ikke om overvekt hos så små barn. Amm med god samvittighet du. Min sønn la også veldig mye på seg de første ukene. Men det har roet seg litt ned nå. Han er snart 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 Min veide 3,1 ved fødsel. Etter 6 uker veide han 5,6 Så han har gått opp 2,5 kg på 6 uker. HS sier det bare er fint. Jeg gir kun morsmelk og de snakker ikke om overvekt når de er så små.. Så tror du kan ta det helt med ro.
Fireblade Skrevet 18. juni 2009 #10 Skrevet 18. juni 2009 ojjj.. nå skjønner jeg at gutten min faktisk ligger litt etter.. Han er fire uker nå og mangler fortsatt 50 g på fødselsvekten. Nå har han vært syk og tok derfor bare av til å begynne med, men nå etter at han har fått medisiner så har han lagt på seg 450 g på to uker og da er det vel tilnærmet normal vektøkning håper jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå