Gå til innhold

&,5 mnd og puppelei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet mat tilvenning, og det går som en drøm, han gaper og spiser både grøt og frukt...

Men nå vil han nesten ikke ta puppen!

I dag morges våknet han kl 6 og jeg prøvde å gi han en flaske, og han slukte 170 ml, og det etter å ha tatt et par tak i puppen, for så å snu seg rundt og være helt uintressert, jeg drøyde det i ti min og prøvde igjen, før jeg ga han flaska så snudde han seg jammen på magen og sov i en og en halv time til! vanligvis står vi opp på denne tiden, for han er våken og vil ikke roe seg i sengen, men etter flaska var han mett og fornøyd...

er det flere som har småtasser som blir uintressert i puppen på denne tiden? han ble fullammet til 5,5 mnd så han har jo vært fornøyd med puppen som bare det-men nå virker det som om han ikke har tid til å spise på dagene lengre, det eneste måltide han spiser godt av puppen er det i tre tiden på natten...

noen med erfaringer og synspunkter til meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6,5 mnd skulle det selvfølgelig stå... :o)

Skrevet

Tassen her er 6 mnd og vært lei av puppen i flere uker nå, vil bare ha grøt og fast føde nå.

Litt av årsaken er nok at han er så himla nysgjerrig, han har ikke ro på seg til å ligge ved puppen når det er så mye som skal utforskes rundt :)

Mine råd til deg:

-pass på å sitte på et rolig sted når du ammer, gjerne med dempet lys.

-jeg har av og til hatt hell med å amme slik at han tilnærmet sitter i fanget, å legge han ned og bakover resulterer ofte i kraftige protester. På denne måten får han sett litt rundt seg mens han suger.

-Alltid tilby pupp før fast føde, om ikke tassen er kjempesulten så er det nesten garantert puppenekt.

-Tilby pupp ofte i løpet av dagen, men respekter det hvis han ikke vil ha. ALDRI tving puppen på han!

-Du gir han flaske i tillegg, jeg ville pumpet meg og gitt mm på flaska så fikk han i seg de gode stoffene derfra. Her tar ikke tassen flaske, så jeg har av og til gått til det skrittet å pumpe meg og gi med skje. Da gaper han fornøyd :)

-så lenge han har flere våte bleier i døgnet får han i seg nok væske.

-Ikke stress... det merker de med en gang. Men jeg vet det er kjempefrustrerende.

-jeg har blandet ekstra mm i grøten for å få i han ekstra væske.

Hos oss har det gått seg litt til, etter en periode med full puppenekt på dagen (heldigvis tok han godt på natta), så tar han nå pupp 4-5 ganger i løpet av døgnet. Har innsett at jeg får være fornøyd med det. Han får jo i seg en del væske i grøten/maten.

Anbefaler også ammehjelpen.no ang brystvegring, noen gode råd der og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...