Gå til innhold

13`ende bais- bleia siden LØRDAG!!!! Hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tuller ikke, gutten min på 3 1/2 mnd ligger her på gulvet nå og jobber med bleie nr 13 siden lørdag!!!

Ser antydning til en hvit prikk nede i tannkjøttet, men tannen har ikke brutt ut...

Han fikk også snake litt grønnsakpurè i går, et par teskjeer, men begrenset hvor mye av det som kom ned i magen da, men da hadde han jo allerede hatt 7 bleier....

Han er blid og fornøyd da, eller han hadde et par grineperioder i går og da prøvde vi Dentinox for første gang, og da roet han seg, virker ikke som han har vondt i magen...

Noen tips?

Får han i seg nok næring nå som det går så fort igjennom, bør jeg kanskje begynne med noe grøt blandet tynn tynnt i morsmelk?

Skrevet

Så lenge han stort sett er fornøyd, får han helt sikkert nok mat. Det er vel en kjent sak at det blir mye diare og bæsj i det tennene er i ferd med å komme.spesiellt den første. Jeg ville sett ann det til tanna er igjennom. Du kan jo ta en til på helsestasjonen for sikkerhets skyld:) Lykke til med masse rumpevask:))

Skrevet

hadde et par uker med det du beskriver......

så lenge det er gjennomstrømning (Dvs. noe i bleia) og babyen ellers er i form, så er det ok i følge min hs. Går det mer enn 14 dager, bør du ta kontakt med lege.

Skrevet

et par ting til - tenner kommer gjerne som resultat at den lille er litt tufs og det som er vondt er når det bryter gjennom kjeven (dvs. før de synes)

ved ultrasår stump (dvs. nesten sår), så bruk ren aloe vera!

Skrevet

Tusen takk!!

I dag har han fått litt feber også her, er heldigvis ikke blitt sår ennå, men god i de med den rene aloe veraen, det har j ikke tenkt på, men det lindrer sikkert veldig godt!!!!

to uker, høres utrolig lenge ut å gå sånn da, hehe, men, men, godt jeg nå er på "ferie" hjemme hos mamma og pappa og mamma elsker mormorrollen og styrter til når det har smelt i bleia, hehe, men jeg måtte ta de selv i natt da...

Våkna av at han baisen kl 03 i natt (og da smeller det jo litt i baken når jeg våkner av det, hehe, er jo selvsagt litt var også da, men anyway...) Han fikk bleie, mat og lagt igjen, baiset IGJEN (han hadde jo nettopp spist selvsagt...) Så måtte vi skifte en gang til og nå orket han ikke mer mat, så var det i seng igjen....

Samme prosedyre kl 07...

Får bare handle inn bleier, hehe, og nå har jeg handlet pysjer med knapper helt ned , så blir det enkleere å skifte :D

Skrevet

Hei. Vi hadde også et par slike uker. Bare pass på som nevnt over at det er tiss i bleien også. Det viktigste hvis de har diare er at de ikke blir dehydrert.

Ville ikke gitt noe ny mat når magen er i ulage. Bare gi masse pupp. Det er væske han har mest behov for.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...