trebarnsmamma84 Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 eg skal ha klubb på torsdag, og lurer på om noken har noken gode oppskrifter som eg kan lage???ikkje for masse arbeid...hehe=) Tek i mot alle forslag=)
marsbaby:-) Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Hei Gå på "kokebok" som er et av forumene her. Der er det mange gode oppskrifter:-)
Glad tobarnsmamma Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Brød med fyll 1 pk majones 1 pk skinke 1 purreløk 4-5 ss lettrømme 4 kokte egg 4 ss sennep Bruk grove eller fine brødskiver (evet. Baguetter). Legg dem utover på et stekebrett. Bland alle ingrediensene til et fyll, og legg oppå skivene. Ta litt ost over. Så er skivene klar til steking. 180 grader i 30-40 minutt
Glad tobarnsmamma Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Skinkeform 1 bunt brokkoli kokes og has i mindre biter. 6-7 poteter skrelles, kokes og skjæres i skiver 1 skinkeboks skjæres i passe biter Legg lagvis i ildfast form. 1 beger baconost 1 beger kremost med pepper 1 liten fløte som vispes lett sammen med ostene Helles oppi den ildfaste forma. Ha reven ost på toppen. 200 grader i ca ½ time Server med salat til.
Glad tobarnsmamma Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 TACOPAI Paideig: 4 dl mjøl 50 g smør 2 ts bakepulver 2 krm salt 1,5 dl melk Krem 1 boks creme fraiche 2 ss maiones 2 krm pepper (1 presset hvitløksfedd) Fyll 500 g kjøttdeig 1 pose taco kryddermix 1 løk 1 dl vann 1 boks hakka tomater Ost Fremgangsmåten Bland mjøl, bakepulver og salt. Tilsett det kalde smøret, og bland til deigen blir smulete. Tilsett melken og bland til deigen blir smidig. Trykk deigen ut i paiform.' Fordel kjøttfyllet over paideigen, og legg de hakkede tomatene over, ha så kremen på. Strø til slutt revet ost på. 200 grader i 20-30 min, midt i ovnen. Serveres med salat og evt brød.
trebarnsmamma84 Skrevet 10. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2008 Tusen tusen takk=) dette skal eg prøve=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå