Gå til innhold

Forsvinner graviditetssymptomene ved MA?

Nurkfrid

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og har ikke vært til UL ennå. Skal på fredag. Mistenker MA.

Vet dere om graviditetssymptomene gir seg, selv om kroppen ikke gjennomfører en spontanabort? Altså, vil man i etterkant kunne tenke tilbake og kjenne at man faktisk ikke følte seg gravid lenger da MA'en skjedde?

Fortsetter under...

Hei

Har hatt MA to ganger jeg. Begge gangene opplevde jeg at symptomer forsvant i løpet av en dag eller to. Men jeg følte og på meg at det var noe galt. Hvis det er mistanke om MA så bør du ikke vente til fredag med og få sjekka dette. Den ene gangen så forsvant kvalmen i uke 8 og jeg fikk vond i magen. Fikk ultralyd morgenen etterpå og fikk bekrefta at fosteret var dødt. Siste gangen var jeg sinnsykt kvalm hele døgnet i tre uker så forsvant kvalmen i løpet av et døgn, fikk bekrefta at fosteret døde i uke 8 denne gangen og. Ved MA kan det ta litt tid før kroppen skjønner at MA er skjedd og noen opplever at magen fremdeles vokser selv om det er dødt. Hvorfor mistenker du MA da?

Jeg hadde mase symtomer på gravid, også lenge etter at jeg fikk påvist MA. - Gikk i 2 uker etter endelig svar på MA før jeg ble sendt til utskraping, ville egnetlig la naturen ordne opp selv... men den gang ei.

Var super trøtt, kvalm og rett og slett uggen, helt til den dagen jeg hadde utskraping. Dagen etter var jeg fysisk i topp form igjen. Helt merkelig, som å skru på på en bryter.

..så at du eventuellt har mistet symptomer betyr ikke at du har MA, og virsa versa. Hadde forøvrig omtrent ingen symptomer ved forrige svagerskap (et som resulterte i en nydeliug gutt).

Forskjellen fra MA svagerskapet og det som endte godt, var at jeg var mye mer redd for å miste denne gangen, men det var kanskje mer forde det hadde passet så godt denne gangen, var planlagt, i motsetning til forrige gang, hvor alt bare var litt kaotisk.

Hei! Takk for svar. Jeg mistenker det eller er redd for det fordi de få symptomene jeg har hatt, er nå helt borte. Jeg legger ikke på meg, er ikke trøtt lenger, har sluttet å få stikninger i magen, og føler meg helt vanlig. Har vel trodd at man skal gradvis føle seg mer og mer gravid. Alt jeg har å holde meg til er en relativt hard, liten kul (har ikke kjent liv noen gang) og ganske høy puls. Men dette er jo første gang, så kanskje jeg bare er heldig og har et enkelt svangerskap. Får krysse fingrene for at det er det.

Jeg hadde det som deg i mitt første svangerskap, litt symptomer til å begynne med (litt trøtt, men ikke så mye at jeg var sikker på at jeg kunne skylde på graviditeten, kvalm hvis jeg spiste alt for mye, eller ventet alt for lenge) og etter uke 10 - 12 et sted, så følte jeg meg i topp form... så får håpe du har bare et enkelt svagerskap, og vær glad for det! :-) Lykke til!

Hvor langt er du på vei forresten ?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...