Gå til innhold

Åhhhh.. fortvilelse ved innføring av fast føde .... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jenta mi er straks 6 mnd. Har forsøkt å innføre grøt i 2mnd. nå ...

I begynnelsen gikk det "greit" .. (sakte men sikkert fra en skje til ca.fire - etter 1mnd.) MEN nå har det bare blitt tull.. :(

Med en gang jeg setter henne opp i stolen for mat begynner hun å sutre og kniper igjen munnen.... Vil ikke ha i det hele tatt!

Vi har forsøkt flere typer grøt .. uten at det har virket som om hun foretrekker en fremfor en annen...?!

Hun viser STOR interesse for all vår mat & drikke (gjort det siden 4mnd..) ..

Idag forsøkte jeg med middagsglass - tenkte det ville slå ann... men nei atter nei - knep igjen munnen som vanlig :(

Noen som kan hjelpe oss?? Blir sÅÅ frustrert av dette!

Skrevet

Har du forsøkt sviskepure? Minien vår er stort sett glad i mat, men ELSKET sviskemosen. Populært med grøt blandet med fruktpure også...

Skrevet

Hei,

Ja.. har blandet i litt sviskepuré i grøten innimellom.. Det virker som om hun liker det "like godt" eller "like dårlig" som alt annet :(

Hun har fått tre tenner den siste mnd.

To nede (forann) og en oppe .. nå ser det ut som om at det kommer en hjørnetann ved siden av den oppe ..Kan dette være en grunn til at hun ikke vil ha grøt?? Hun vil gjerne ha pupp..

Takk for svar forresten ;)

Skrevet

Heisann Dolly :) Her gikk egentlig innføring av fast føde greit men har vendt han til endel søtt da..elsker grøt med sviskepure og alt annet søtt oppi....men helsigvis spiser han grøten "bar" også :) kan nok hende det er tenna som er veldig irriterende og matlysten ikke er helt på topp. Ei jeg kjenner hadde ei litta tulle som elsket maten sin! men plutselig ville hun ikke ha og alt var fælt og det er nok tenner det også. men noen liker fast føde bedre enn andre. Du får bare ikke gi opp :) Vida får se på Tobias mens han spiser og kanskje hun blir inspirert da ;)

Her begynte vi ihvertfall med grøten ifra Hipp med fruktsmak og den var populær.Hvis du føler at hun trenger litt mere mat..hun er jo en stor og fin jente...kanskje velling på flaske hadde vært tingen en liten stund ?

Vi snakkes da :) Klem fra Tobias og meg :)

Skrevet

Heii :=)

Takk for sist!

Huff.. kjenner at jeg er rimelig fortvilet nå ..:(

Ja... kanskje jeg skal prøve med velling ... hoppet liksom over den vi ..og gikk rett på grøt! Og det funket jo så bra i starten?!

Grrr..

Tidligere har hun jo spist avocado, banan, diverse frukt puréer osv..

Nå kniper hun skikkelig på ALT annet enn puppen!

Kan jo være tenner ... ?!

Vi skal på kontroll neste tirsdag - da får vi ta en alvorsprat med helsesøster!

Ha en finfin dag!! Vi må treffes igjen om ikke så lenge ;=)

Klem fra oss

Skrevet

prøv frukt!

skav av banan f.eks. eller slike fruktglass. mango er også populært her i gården.

nå etter snart 8 mnd er vi oppe i 4 skjeer grøt! hehe

la den lille få ta det i sitt tempo - og vi liker jo ikke alt vi heller!

Skrevet

Her gikk det veldig greit med innføring av grøt, men har noen venninner som har slitt, og særlig ifm tenner. De har funnet ut at det har hjulpet å gi maten kjøleskapkald i stedet for lunken. Men hjelper vel kanskje ikke om man ikke får den inn i munnen....

Hva med å la henne gnage på en banan, en myk pære, honningmelon eller annen myk frukt? La henne holde selv, og styre det helt på egenhånd? Eller gi henne en tom skje i hånda som hun kan spise litt på selv før dere prøver å gi noe mat mens hun leker med skjea?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...