mami:) Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 hvordan går man fram. hvor fort øker man fra smaksprøver og opp til 1 full porsjon?
Erisa* Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Vi ga maisgrøt med morsmelk. Det er greit å bruke mm hvis du har nok melk, for da blir smaken kjent, og i tillegg er det bedre for magen. Men mme er sikkert helt greit også hvis ungen din liker det:) Vi ga de første 2-3 dagene grøt laget av en ts grøtpulver, og tynnet ut til en suppe med morsmelk. Det blir tynnere etterhvert pga enzymene i melken. Gradvis opptrapping ved at jeg lagde litt større porsjoner etter hvert, og lot henne spise så mye hun ville ha. Jeg lot i alle fall lillegull styre det. Så fikk hun alltid pupp en liten stund etterpå. Tips hvis du skal bruke morsmelk, og gi grøt på kvelden: Jeg hadde ofte lite melk om kveldene, så jeg prøvde å pumpe ut litt melk på formiddagen når jeg hadde mye melk likevel. Satt den bare i kjøleskapet til den skulle brukes. Da slipper du det stresset. Hvis du er flink til å håndmelke er det egentlig like greit som å pumpe med pumpe, da slipper du all vaskingen etterpå Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå