reserbolla - mamma til 2 Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Hvis jeg blir sykmeldt pga svangerskapskvalme - står det på sykmeldingen da sånn at sjefen ser det? hadde ikke tenkt at han skulle vite det helt enda..
AlmaN Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Det står hva det er på den delen som du selv beholder, men på den som sjefen skal ha er det sladda ut. Så han trenger ikke vite det.
Sunnmøringen Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Neida, sykmeldingen er delt i 3. På den delen du skal ha står diagnose. Men de 2 andre delene som skal gies videre er diagnosefeltet svart. Arbeidsgiver o.l. skal ikke vite årsaken til sykmelding.
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 10. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2008 puh, det var det jeg trodde men husket plutselig ikke :-)
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 da jeg fikk sykemelding sist..så spurte legen meg om sjefen min visste at jeg var gravid..hvis ikke,så hadde de ikke lov til å skrive hva årsaken var..da ville de har skrevet noe annet...som ikke pekte direkte på at jeg var gravid.. for det har vel i grunn ikke arbeidsgiver noe med.. men siden min sjef vet det..så står det svangerskapsplager på min..
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 10. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2008 å, da kan jeg jo nevne det for legen at ikke sjefen vet for sikkerhets skyld
AlmaN Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Jeg tror som regel de ønsker å skrive at det er svangerskap for statistikken sin del. Men det er jo ingen fare når sjefen ikke få se den delen.
Mumriken 09 + maibebis 12 Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 Jeg fikk beskjed om at hvis man krysser av på "svangerskapsrelaterte plager" så slipper arbeidsgiver å betale de første 16 dagene, og man får sykepenger fra nav fra dag 1. Så jeg valgte å si det til sjefen, siden jeg har hatt en del sykedager i år, og får skikkelig dårlig samvittighet for å være borte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå