Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Hei Jeg har ei stedatter som snart blir 3år gammel, hun bruker fortsatt smokken når hun sover, jeg synes det for lengst har gått for langt. Hva synes dere? Er det noen av dere som har barn i denne alderen som bruker smokk så mye? Har prøvd å få mannen til å skjønne at hun er stor nok til å slutte, men han og mora til barnet er enig i at hun kan bruke smokken til hun er rundt 4????!!!!!!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 vi har treåring som bruker smokk og hun bruker den mer enn bare ved soving. vi har tenkt at hun skal gi smokkene sine til julenissen, men er ikke sikker på om hun er helt klar. syns det må være opp til foreldrene og om barnet er klar for det..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Hvorfor skal hun ikke få kose seg med smokken når hun skal sove, er nå ikke mer en snart 3 år da. Har du noen gode begrunnelser for meningene dine?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Problemet ditt er?? Klarer ikke å se noe problem med at en 3åring bruker smokk når hun sover.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Er vel helt greit så lenge hun ikke flyr rundt med smokken i munnen.... Som kos når hun sover er helt greit synes jeg også :-)
Gjest bissen Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Jeg synes også det er helt greit med smokk når det kun er ved soving. Når foreldrene hennes er enige er det vel egentlig ikke så mye å diskutere? Tenker jeg:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 I vedlegget som følger med smokkene står det at barn ikke bør bruke smokk etter de er fylt 3 år. Når produsenten som selger smokker ikke anbefaler smokk så må det være en god grunn for det. Datteren min skal slutte med smokk når hun er 3 år og jeg gruer meg til det!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Ja, jeg har barn i den alderen som bruker smokk. Eldste min blir 3 i desember, og bruker smokk når han sover, og av og til når han slapper av i sofaen. Vi holder på å begrense smokkbruken på dagtid, men det er søren meg ikke så enkelt når vi har en baby som også bruker smokk. Det er flere årsaker til at han fortsatt bruker smokk, og det kan det være i forhold til stedatteren din også! Vi har ingen umiddelbare planer om å ta fra guttungen smokken på nattestid, så det kan godt være at han også bruker smokk til han nærmer seg 4.
mammadalten :) Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 ikke krangle.. men hva er årsakene for å bruke smokk når man er 3? smokker er jo lagd for babyer i hensikt å tilfredstille et suge behov.. enig med HI har en nevø i barnehage som er 2 og 1/2 år, der vil de foreldrene sakl få han til å slutte.. så å si ingen andre bruker det
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 Tusen takk yummuy-mummy! Jeg har fortsatt til gode å finne smokker som går over 36 mnd å hun er 36 mnd om under 10 dager. Hadde jenta vært syk eller det var andre grunner til at hun måtte bruke den så er det faktisk helt greit. Argumentene for å slutte er mye bedre enn de foreldrene har for at hun skal fortsette. Eneste de har er at hun er avhengig av den. Argumentene for å slutte er at hun har et sykt overbitt, hun spør etter smokken fra hun våkner til hun får den, hun biter hull i alle smokkene og hun får et stygt utslett som svir rundt munnen. Takk til alle som er enig;)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 13. november 2008 #11 Skrevet 13. november 2008 Lukas bruker smokk da han skal sove, dvs ca 10 sek hver dag. Han spørr etter den da han skal sove, tar den i munnen og sovner. Den detter ut sekundet han går inn i drømmeverden, så jeg må si at jeg ikke føler at vi har et problem da den er i munnen ca 10 sek av 24 timer. Han ble 3 år i begynnelsen av nov.
Helene84 Skrevet 13. november 2008 #12 Skrevet 13. november 2008 Vi har ei på 2 år og 5mnd, hun bruker det på natten. Koser seg masse med den. Vi skal snart prøve å slutte med nattsmokken, men ikke like lett når vi har en baby som får lov. Men det undrer meg når du spør hva poenget er. Nei, det er ikke noe mer poeng i å bruke det forutenom at det er en kos, noe de nyter. Holder ikke det?! Hvis ikke kan man vel stille deg det samme spørsmålet angående mange ting: hva er poenget i å la barnet se på tv, spise en is eller kjeks nå og da. Det er ikke noen fordeler ved det heller, forutenom at det er kos. Synes du man burde slutte helt med det også da? Hvis ikke, hvorfor så veldig bestemt på smokken(forutenom at det ikke anbefales pga tannbitt)? Er det det at du ut ifra forutbestemte syn på hva man burde gjøre ved en hver alder at du ikke synes det er passende. Hva er dine argumenter for at hun skal slutte? Men samtidig skal det sies at jeg ikke ønsker at min datter skal fortsette etter 3 år heller, da de sier det da kan gå utover tennene.
2005&2010 Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Jenta vår og bruker smokk om natten, hun blir 3 i desember. Tenkte selv tanken det med å gi smokken til julenissen. Men føler hun ikke er klar for det enda. Hun og spytter ut smokken så fort hun er i drømmeland. Jeg gruer meg sånn til den dagen hun skal slutte, huff! Siden barnet bare bruker smokk i innsovings fasen, er det nok ikke så farlig, verre hvis barnet bruker det omtrent hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #14 Skrevet 13. november 2008 Hi her. Ser det er flere barn her som spytter ut smokken med en gang de har sovnet, slik er det her også, men her våkner hun som regel 20 ganger på natten for hun ikke har smokken i umiddelbar nærhet. Hun er svært avhengig. Dessuten sover hun 14 timer i døgnet så hun har ikke akkurat smokken lite.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #15 Skrevet 13. november 2008 jeg har ingen barn som bruker smokk selv da... men har alltid tenkt at når dem begynne rå bli 1 år så er det nok å bruke smokken kun når dem skal sove. hvor lenge dem skal bruke den om natten bør være opp til barna og foreldrene syns jeg.. min jente på 2.5 år får en tåteflaske med litt melk i hver kveld. den får hun på sofaen før vi tar tannpussen. har tenkt lenge på at vi skal slutte med det. men hun koser seg så utrolig mye med den. og jeg har ikke hjerte til å nekte henne den enda. men tenker det er ikke så farlig. er jo ingen det plager.. men du kan jo ev be mannen din om å ta ut smokken etter hun har sovnet? da sliter hun jo ikke på tennene sånn
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #16 Skrevet 13. november 2008 Ser ikke på det som bedre at en på 2,5år får flaske med melk enn å bruke smok. Men dem har vel ikke behov for det lengere enn vi som forelder gjør det til. Tror de koser seg med det vi venner dem til fra dem er små.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #17 Skrevet 14. november 2008 Til anonym 22:32. Hadde det bare vært så lett om vi kunne tatt smokken ut når hun hadde sovnet hadde det ikke vært noe problem. Hun våkner med en gang smokken ikke er i munnen, og hvis hun ikke finner den i løpet av 2 sekund er hun inne hos oss å begynner rett på hylgrining. Dette gjør hun ca 15-20 ganger hver natt.
ஜBettyPஜ Skrevet 14. november 2008 #18 Skrevet 14. november 2008 Hva er grunnen til at enkelte synes det er så fryktelig at en 2,5 åring får en flaske med melk om kvelden? Tannstillingen blir vel ikke ødelagt? Ikke tror jeg barna kommer til å måtte ha flaske til dem blir konfirmert heller... Hvorfor skal man ta fra barna ALL slik "materiell" (sorry, dårlig ordvalg men kom ikke på noe annet:)) kos som dem er vant til? Skjønner det der med smokken og tannstilling men ikke helt det der med flaska... Har forresten en sønn som blir tre i feb som fortsatt bruker smokk om natta, og som av og til får en flaske med varm melk for å kose seg!
Gjest bissen Skrevet 14. november 2008 #19 Skrevet 14. november 2008 Jeg reagerer på at du sier foreldrene er blitt enige, det er vel deres avgjørelse????
Gjest bissen Skrevet 14. november 2008 #20 Skrevet 14. november 2008 Selv om jeg skjønner ditt syn når jeg leser argumentene dine.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 14. november 2008 #21 Skrevet 14. november 2008 Jeg er enig med bissen over her. Så lenge foreldrene er enig så er det som er viktig. At du har meninger er jo helt greit,men synest ikke du skal presse på dette.Er det derimot medisinsk grunn som sterkt overbitt så synest jeg det er rart at foreldrene ikke tar affær på dette. Jeg ser ikke problemet med at en 3 åring har smokk om natten. Men jeg mener også at det er på tide å begrense smokk bruk på dagtid når dem er 3 år. Selv har ikke vår datter fått bruke smokken på dagtid siden hun var under 2 år. Får den når hun skal sove.Det var ingen problem å sette denne begrensningen, hun var litt sinna p åoss i 2 dager etter at den måtte ligge igjen i sengen hver morningen.Hun skjønte at det ikke hjelpte og etter det har ting gått kjempe fint. Og nå vi har henne på gli at hun skal gi den til julenissen ,men kun hvis hun selv vil gjøre det. Mitt råd til det HI er å ikke bry deg så mye med den smokken enda, er forelderene enig så er det nok det beste for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå