Gå til innhold

Er dette forferdelig og egoistisk av meg...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 8 mnd, og vil gjerne bli gravid igjen med en gang.. Har ikke fått igjen mensturasjonen enda:( Ammer 4 ganger hver dag.

tenker på å bestille pergo/ clomid på nett på lillepille.com for å sette igang eggløsning. Ammer fortsatt, men tenkte å gi mme i en uke mens jeg går på "kuren" og pumper ut melken i stedet for.

Hva tror dere? Desperat?

Skrevet

Forferdelig og egoistisk synes jeg ikke det er, du ønsker deg et barn til. Men har du noen tanker om hvorfor det er så viktig for deg å bli gravid igjen så fort?

Jeg er ikke så skeptisk til å få to barn så tett, selvom det sikkert kan være tøft på mange måter. Det jeg er mest skeptisk til er å bestille piller på nettet. Tenker på bivirkninger, allergier, feilbruk etc....

Kan du ikke heller ta det opp med en lege og prøve å få noen gode råd?

Skrevet

Ja, det er desperat!!

Greit nok om du blir gravid på naturlig vis, men å tukle med kroppen allerede nå er jo rene galskapen. Og å bestille piller på nett er jo hinsides!! Du aner jo ikke hva du får!

Dessuten trenger kroppen tid på å restituere seg etter en fødsel. Derfor får du ikke mensen så fort.

Snakk med legen dersom dette er en besettelse - og ta vare på det barnet du har fått først og fremst. Så får du nok et barn til etterhvert:) Det er mine klare råd!

Skrevet

Jeg syns ikke du er forferdelig og egoistisk. Noen får mensen etter 3-4 mnd og har mulighet til å prøve, mens andre får den igjen etter 12 mnd og har ikke mulighet til å prøve igjen før da.

Ville heller ikke bestillt piller på nett, men snakket med legen, som er foreslått.

Vil også bare si at jeg hadde også nesten et villt behov for et nytt barn da storesøster passerte 6 mnd. Det ga seg litt etter en stund. Hun var 1 1/2 år når jeg ble gravid igjen. Hadde jeg valgt igjen ville jeg hatt 2-4 mnd mindre mellom dem. Det er 2 år og 3 mnd mellom dem nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...