Gå til innhold

Noen tidlig juni som har kjent liv enda?

Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har termin 4.juni sånn ca :) Ja venter og nr to nå så ble så overrasket da jeg plutseli kjente liv nederst i magen. Arti :) Men det står jo at det er alt for tidlig til å kjenne noe.... Men jeg har kjent det noen ganger da jeg har lagt meg på magen. Ellers så har jeg ikke kjent noe....

Jeg har ikke kjent noe før i uke 22-23 i mine to foregående svangerskap, og blir litt storøyd når dere forteller om bevegelser allerede nå. Hvis man ser for seg en minibaby på i underkant av to cm som såvidt har fått "hale", så skal det virkelig noe til for at den lille larven skal klare å skape bevegelse i magen.

Beklager at jeg er litt skeptisk, men det virker ikke helt logisk.

Nei virker jo ikke logiske men sånn er det nå bare.... Min livmor ligger veldig langt ut mot magen så det kan ha noe å si, den er ikke sånn som visst på bildene at den ligger gjemt langt inni magen. Men liv er kjent og glad er jeg for det :)

Annonse

Hei!

Jeg synes også at jeg kjenner liv der nede. Har nesten ikke tort å si det til noen, fordi det er veldig tili, og tenkt at det kanskje var noe jeg bare innbilte meg. Jeg har ett barn fra før, og venter tvillinger 2 juni. Muli det er fordi jeg venter to at jeg syns jeg kjenner noe;) Men NOE er det jeg kjenner, og det er ikke luft;)))))

Signerer på innlegget til dinadina :)Jeg har ikke anntydning til å kjenne noe som helst... gleder meg veldig til dagen jeg faktisk gjør det.I forrige svangerskap kjente jeg liv i uke 18, håper jeg kjenner det så tidlig denne gangen også.

Er 11+ 3 med termin 2 juni :)

Hei!

Ja det er helt klart! Jeg har kjent masse liv i magen idag!;)) selvsagt ikke spark,men bevegelser. MANGE!;) og det er så deilig;))

Jeg ble innlagt på sykehus da jeg var knapt 4 uker på vei pga noe allergisjokk. Og jeg ble overflytta til føden etter 3 dager. Der ville de sjekke om alt var bra med den lille,at det fortsatt var liv osv.

Og da kunne legen fortelle meg at: der er det ene hjertet, og der er det andre..!!;))) altså ventet jeg tvillinger;) skal på ny UL 24 nov, og gleder meg stort!

Lykke til på UL i des. det er verdt å vente på;)

Ja jeg både gleder og gruver meg...men 'bank i bordet' så har jeg vært nokså frisk de siste dagene,så da har alt vært så mye mye lettere og bedre;) håper dette vedvarer;))

Jeg er 12+2 idag,så den verste kritiske fasen er heldigvis over!;)) skal på UL mandag,og gleder meg!!

Annonse

Fra babyverden.no:

Uke 11

Fra 11 uker og 0 dager til 11 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 5-10 g

CRL: 41-52 mm

Fosteret beveger seg mye, men det er fremdeles for tidlig å kjenne de små sparkene. Men kanskje kjenner du toppen av livmoren like over skambeinet? Snart vil du kanskje få høre det lille hjertet slå. Det slår omtrent dobbelt så fort som ditt, rundt 150 slag i minuttet.

Vil si til anonym at jeg er førstegangsgravid og var på ultralyd i går 10+3, det første vi så var en baby som sparket med føttene, og legen sa at den har bevegd seg lenge nå :-) Jeg trodde at barnet nettopp har begynt å bevegd seg, men den gang ei :-))

Jeg er 10 uker på vei nå med nr 2. Er 10 år siden sist jeg gikk gravid men mener helt klart at det er liv jeg kjenner helt nederst i magen :-) Kjente igjen bevegelsene med engang. Og det er så utrolig morsomt og herlig og kjenne!!!

Anonym: Et foster begynner å bevege seg ved uke 9... Men om det ikke er baby, hva er det da jeg kjenner nedi bekkenet helt foran "bak dotten"? Tarmer? Kanskje jeg da bæsjer med tissen! hehe Jeg vet hva jeg kjenner og jeg vet hvordan bevegelse kjennes! ;-)

• 3 uker senere...

Tror jeg nå tør å si at jeg kjenner liv. Er 13+6 i dag, og har nok sannsynligvis kjent liv siden ca uke 11.

Da jeg først begynte å lese dette innlegget (var ca 9-10 uker på vei) tenkte jeg "særlig, dream on jenter, man kjenner det ikke så tidlig - innbildning!" Men så gikk det en uke og så kjente jeg det selv... Så feil kan man ta. Jeg har ikke turt å stole på det i og med at det var så tidlig. Men jeg kjenner det enda så det er nok bevegelser ja :-)

Skal legge til at jeg er 2 gangs fødende og vet hva jeg skal kjenne etter... Foreløpig er det helt sporadisk, noen ganger flere ganger om dagen, andre ganger går det noen dager mellom hver gang.

Festlig :-)

skal ikke si helt sikkert at det er den lille babyen jeg kjenner. men innimellom på kvelden når jeg har lagt meg så kjenner jeg hvertfall hvor den lille ligger. har det de kaller for utoverliggende livmor, så det er lett å kjenne hvis jeg trykker lett på magen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...