Har 1engel, venter nr2<3 Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Jeg pratet med venninden min i dag, og hun fortalte meg at man kan bli gravid igjen nesten med en gang etter at man har født...så jeg blir jo da litt redd...Jeg fødte for 4 uker siden, og har hatt ubeskyttet sex allerede 2 ganger, hvor min kjære har kommet inni meg begge gangene, er det da mulighet for at jeg allerede kan være gravid igjen da?
trillemamma Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Du kan jo lese litt her om temaet. http://www.babyverden.no/templates/Article____386.aspx
lolipoli Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Jeg tror at det er en veldig liten sjanse at du kan bli gravid nå, det kan skje men veldig sjeldent. Hvis du fullammer så det er en slags prevensjon men hvis du ikke ammer da øker mulighet å bli gravid. Håper det går bra! :-)
Har 1engel, venter nr2<3 Skrevet 9. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2008 Tusen takk for fine svar... :-)...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Så lenge man har ubeskyttet sex så kan man jo bli gravid!! Det sies at det er prevansjon å amme, men den kan man ikke stole på! Hvis du ikke har planer om å bli gravid kjapt igjen, så ville jeg ha starta med prevansjon meget kjapt du!
Gjest amandine Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Fort gjort å bli gravid , så ta en test og begynn med prevensjon:) Vi har venner med positiv test etter 4 uker...
Erisa* Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Jeg syns å ha lest at fullamming innen 6 mnd etter fødsel er ca 70% sikkert. Men da må du amme hver 3.time, inkl om natta! Det er altså ikke noe å satse på hvis du ikke vil bli gravid... Noen får ikke eggløsning før det har gått vel et år, men andre får det etter veldig kort tid. Du kan bruke kondomer, p-pillen Cerazette, hormonspiral (selv om det gjerne anbefales å vente litt til med å sette den inn), p-stav og minipiller mens du ammer. Snakk med lege eller helsesøster:) Men som andre skriver over her: det er liten sjanse, men den er ikke ubetydelig liten:)
Blind Gudinne Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 Har en venninne som har 10 mnd mellom sine... Så ja, det er fullt mulig å bli gravid igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå