Gå til innhold

Brummelise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Hvordan går det med dere? Her er det full action, lilleknerten er høyt og lavt hele tiden. Han har begynt å bli bra stødig, så vi er ikke fullt så nervøse når han klatrer, nå lenger. Ellers springer han og danser. Han har to søstre som gjerne er ballerinaer, så han har jo noe å leve opp til... Han er ganske morsom når han står der og tripper.

Diabetesen har jeg ganske under kontroll, har ikke hatt føling der jeg ikke har vært bevisst i den senere tid. Jeg passer meg selvsagt spesielt godt dersom jeg er alene med barna, det er den store skrekken å skulle bli bevisstløs alene med dem. Mannen min skal på kurs i tre dager nå, og da flytter vi inn hos svigersen. Ellers har jeg jo hatt en del mindre følinger, særlig på jobb, men de har vært lette å komme seg ut av. Det er utrolig hvor mye energi man kan bruke uten å være i direkte fysisk aktivitet.

Ha en fin førjulstid, ikke stress for mye!

Hilsen

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Egen tråd til meg også jo :-))

Er innom DIB med jevne, men er ikke hver gang jeg går inn på denne debatten da. Men veldig koselig å se du hadde skrevet her nå da selv om jeg er litt treg.

Her har vi det bra alle mann. Lillebror er også blitt en aktiv gutt. VELDIG aktiv.. han klatrer og klatrer og klatrer. Og for en liten kopimaskin han har blitt.. har nå forstått at man ikke bør få nr2 før førstemann er ferdig oppdratt. hehe

men det er jo på godt å vondt da.. er herlig å se de to guttene sammen også.

Ellers er det litt så som så med meg.. På de siste kontrollene mine har jeg hatt litt økte verdier i microalbinium (eller hva det nå het) og på den siste kontrollen var undertrykket mitt rett over grensa.

Dette betyr at nyrene mine har en liten skade og da er det veldig viktig å passe blodtrykket.

Legen ville egentlig gi meg blodtrykksmedisin, men siden jeg fortsatt ammet skulle vi vente litt. Skal på ny kontroll om noen dager og jeg håper virkelig at prøvene er fine denne gang.. Når det gjelder amminga så ammer jeg såvidt fortsatt, men det går jo mot slutten nå da. Så må jeg så må jeg.. men har ikke lyst å begynne å ta blodtrykkspiller..

:-(

Bortsett fra det har jeg det bare bra da :-))

Vi gleder oss veldig til å feire jul. Er nesten ferdig med alle julegavene så nå er det bare julebaksten, vask og pynt av hus som står igjen..

Så du må ha en fin førjulstid du også :-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei igjen!

Så hyggelig å få svar, da! :)

Jeg er heller ikke ofte innom her, men når jeg er det, ser jeg alltid innom dette forumet.

Det var dumt at du ikke er helt frisk, håper at blodtrykksmedisinen hjelper deg til å ikke få noen større skade.

Jeg oppdaga noe i fjor til jul; at pinnekjøttmiddag ikke har mye sukker. Da hadde jeg kraftig føling både julaften og nyttårsaften. Jeg glemte dette på julaften i år, så da hadde jeg plutselig svært lavt under pakkeseansen. Men det gikk greit, og til nyttår hadde jeg endelig lært leksa... :) Som du forstår er dette fast middag hos oss disse dagene.

Jeg var ganske sliten av jobb og tusen andre aktiviteter før jul, så det ble ikke så mye baking og styr her i huset, vi brukte heller en del tid på å kose oss. Og vet du hva? Det ble jul i år, også! Så da har jeg bevist at det går helt fint an. Vi bakte julemenn, da, det måtte vi bare.

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært på kontroll for diabetesen, så jeg aner ikke hvordan jeg ligger an. Tror det går greit, da, men det hadde kanskje gjort seg med et hba1c inn i mellom...

Du får ha et godt nytt år, da, og kos deg med familien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...