Gå til innhold

Hvordan komme gjennom første trimester? Noen tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer!

Syns 1 tri var så langt og skummelt, mistet i uke 7 før denne grav. (Termin i dag).

Jeg var på jobb, gjorde masse og gav jernet før jeg fortalte at jeg skulle i permisjon,hi hi, dro på trening når jeg orket (mye trøtt og kvalm på ettermiddag/kveld).

Var med venninner, på kino, gikk tur og var så aktiv jeg kunne!

Nå er jeg stor og tung, så gjør det du liker og plutselig er du over 12 uker...... Det går fortere på slutten helt til teminen, og nå venter jeg veldig på fødselen.........

Jeg synes første trimester gikk veldig tregt. Det var både fordi jeg mistet i uke 11 i forrige svangerskap, samt at jeg hadde daglige småblødninger hele første trimester både da og nå og det skapte selvsagt bekymring. Løsningen var rett og slett å leve så normalt som mulig og holde seg opptatt slik at man ikke blir sittende og bekymre seg eller tenke mange rare tanker.

Annonse

Første semester er det desidert værste og lengste semesteret synes jeg. Var mye plaget av kvalme, og det var helt forferdelig å komme seg gjennom dagene. Følte det bare var å bite tennene sammen og telle dagene. Andre semester har vært helt topp. I tredje semester har det vært litt mer plager, men et koselig semester fordi alt er så mye sikrere og nærmere. Man kan ¨virkelig begynne "redebyggingen".

Ikke noen store tips fra min side om hvordan du skal få tiden til å gå, men en liten trøst om at ting kommer til å gå fortere etterhvert. Lykke til!

Prøve å hvile nok og spise godt for å holde kvalmen på avstand, hvis du er plaget av den. Ta godt vare på deg selv!

Ellers er det nok lurt å prøve å tenke på andre ting og være aktiv, som flere har påpekt. Er det mulig å trene litt så prøv å få til det, senere kan det bli verre. Jeg er nå fødeklar og angrer på at jeg ikke trente mer tidligere. Særlig ryggen, den kunne gjerne vært sterkere.

Hvis du ikke har fortalt det til noen ennå så kan det kanskje være greit å si det til noen få nære så du har noen å snakke med.

Ellers.. Prøv å tenke at det går bra og at alle "plager" er tegn på at svangerskapet utvikler seg normalt. De fleste plager går det også an å lindre noe. Ikke les for mye på nettet om alt som kan gå galt!

Lykke til!

Jeg var konstant kvalm fra uke 6 til uke 13 el 14.. Og da gikk dagene sakte da, som sykemeldt i sengen eller over doskåla pga kvalmen.. Huff. Er veeldig glad jeg kom meg igjennom det :P Men hvis du er frisk, er det jo bare å jobbe og leve "normalt".

Et tips er å ikke lese for mye her inne på barnimagen, blir bare bekymret av det, og da går tiden ihvertfall seint (snakker av erfaring...) men vet hvor vanskelig det kan være når man lurer på noe da:) En trøst er at tiden går bare fortere og fortere desto lengre du kommer i svangerskapet:) De siste ukene har bare flydd (er 37+4 idag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...