maja1983 Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 hva er kriteriene for å bade med 6 mnd gammel baby? temperatur osv.. er vanlige barnebasseng i svømmehaller greie nok? de er lit varmere....?
LilleMy08 Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 I følge babysvømming bør det være mellom 32 og 34 grader. Ihverfall der får lov til å holde kurs, og da burde jo det gjelde for all bading av barn under 1 år...
Ranveig R Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Fram til babyen er ca 1 år har den dårleg evne til å regulere/holde oppe kroppstemperaturen, så eg ville berre bada i terapibasseng (32+) før den tid. På babysvømming anbefalte dei ikkje å holde på lengre enn mellom 15 og 30 min (alt etter som om ungen er ganske nyfødd eller ein del eldre), ein baby blir fort nedkjølt, sjølv om vatnet berre er nokre få grader kaldare enn kroppen. Håpar du får det kjekt med svømming, det er utruleg kjekt å sjå kor mykje ganske små babyar og kan nyte det å få kose seg i vatn.
Gjest Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Vi fikk beskjed om å holde oss til varme basseng (altså ca 32-34 grader) fram til ungene er store nok til å gå uti vannet selv og dermed kan velge å la være om de synes det er kaldt Synes det var en grei regel, jeg. Ellers er vi som regel i vannet i ca 45 min, har trappet opp fra ca 20 min på første svømming. 45 minutter er som regel veldig nok for snuppa her i alle fall, hun er helt gåen og sovner som en dupp etterpå. Hun er 4 mnd. Starta på babysvømming når hun var 11 uker, og da var det veldig nok med i underkant av en halvtime i vannet. Ellers er det vel bare å kose seg Tips når du skal opp av bassenget; ha med en håndduk eller tilsvarende, og ta av badebleien/badebuksa så snart baby'n er ute av vannet. Pakk inn i håndduk på vei til dusjen, for det er KALDT å gå våt fra basseng til garderobe, kjenner selv at jeg er kjempesjalu på lillesnuppa som får dusje omtrent på bassengkanten (Pirbadet i Trondheim har dusj like ved babysvøm-bassenget, helt genialt) og tulles inn i håndduken sin, mens jeg må hutre og fryse meg hele veien til dusjen... Og så la nurket ligge i en tørr håndduk mens du kler på deg etter dusjing, ellers er det lett for at h*n blir svett og deretter kald når man går ut i kulden igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå