Gå til innhold

Ned i stilling eller sykmelde meg?? Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg jobber i dagligvarebutikk og har nettopp fått beskjed om at det blir mindre jobbing fremover. Noe jeg synes er skikkelig kjedelig siden jeg ikke jobber 100% fra før. Det er ikke bare jeg som blir rammet av dette. Alle jeg jobber sammen med blir berørt av det.

Jeg sliter med bekkenløsning og føler at det bare er et tidsspørsmål før jeg må sykmelde meg. Tenkte å ta opp med jobben i morgen at jeg sykmelder meg, på det jobbgrunnlaget jeg har, altså før nedtrappingen starter. Tenkte da å foreslå at de 16 dagene arbeidsplassen må betale meg i lønn, kan jeg jobbe uten å "skrive timer" Da har ikke de "tapte utgifter" på at jeg går ut i sykmelding. For etter 16 dager tar jo trygdekontoret over. Da hjelper jeg jo meg selv og de jeg jobber sammen med. Det er tross alt en hel stilling som tilsammen utgjør alle timene til oss ansatte.

Hva synes dere?

Fortsetter under...

jeg ville sagt at du burde sykemelde deg. grunnen til det er jo fordi dette går jo utover de pengene du får når du går hjemme, og det er det ikke verdt!

utrolig rart at du ikke har fått beskjed fra arb.giv. tidligere, slik at du kunne forberedt deg. vanligvis pleier det å bli mer jobbing nå som vi nærmer oss jul. hmmm.. men det sikkert mange som trenger ekstra julehjelp, så hvis du orker kan du jo prøve å søke noen steder. for du har jo ikke termin før imars. og så er det mange steder som er oppe søndagene i advent, og da tjener man vel litt ekstra;)

lykke til!

Ja du har helt rett i at å sykmelde seg er det beste for meg også. Det er jo de foreldrepengene jeg tenker på. Som jeg vet fra tidligere jobber så er det 2 ukers varsel når det gjelder å få beskjed om at en må gå ned i stilling.. Men det gjelder tydeligvis ikke på min arbeidsplass. Litt irritert over dette. Jeg har ringt legekontoret og skal til legen på onsdag. I dag skal jeg si fra om at jeg kommer til å sykmelde meg pga bekkenet. Så får de avgjøre selv om de godtar forslaget mitt eller ikke.

Takker for støtte!! :)

Du skal bare sykemelde deg! Du trenger jo ikke sykemelde deg 100%, dersom du vet hvor mye jobb du får kan du jo sykemelde deg slik at det blir 100% til sammen. Ves ikkje du føle at du ikkje klare å jobbe i det heile tatt da. Når det gjeld bekkenløsning e det ikkje nokka å leke med og dagligvarebransjen (iallefall der eg jobbe) e det mange løft og vanskelig å tilrettelegge for en gravid. Jeg jobber bare 40 % nå pga. bekkenløsning og at vi klarer ikke å tilpasse arbeidet noe mer. Nå jobber jeg mer på kjøkken, gjør kontorarbeid, kassearbeid og slike ting som ikke går ut over helsa.

Du må tenke på babyen og på deg selv. Har venner som ikke har klart å gått en tur 5 måneder ETTER fødselen fordi de har slitt med bekkenløsning og kjente ikke nok på kroppen til å sykemelde seg i tide.

Har forresten hørt om folk som jobber på en matbutikk og har fått svangeskapspenger fra 5. måned UTEN noen som helst plager fordi det er så vanskeli å tilrettelegge jobben. Dette har jeg snakket med legen min om, men det er tydeligvis ulik praksis blandt legene. Hør med din lege du. Jeg fungere fint nå som jeg jobber mindre og har andre oppgaver.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...