Gå til innhold

Hvor lenge ser de på TV hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig: hvor lenge ser deres barn ca på TV hver dag? Jeg synes selv jeg har blitt litt for sløv på dette, men det er så mye annet for tiden som gjør at jeg er veldig sliten og det blir fort òver 2 timer med barneTV og alt annet...Synes egentlig dette er for mye, men hun ser så intens på og synes det er gøy selv, og da får jeg også hatt mer fokus på nr 2. Hvor lenge ser deres TV ca hver dag?

Skrevet

Sønnen min får se ca. 45 min barnetv på nrk3 før vi drar til bhg. Etter at vi har spist frokost, får han se på barnetv mens jeg steller babyen, gir henne mat og får pakket sekken hans.

Også får han se 40 min barnetv på kvelden.

I helgene kan det noen ganger bli mer og noen ganger mindre eller ingenting.

Vi må passe litt på han for han elsker å se på tv. Byggmester Bob, Brannmann Sam, Rorry, Mekke Mikkel ol. Han kan godt sitte hele dagen om han kan, selvfølgelig med litt løping til og fra. Så han får ikke se mye mer enn det jeg fortalte over her.

Hvor mye ser din ?

Skrevet

Hele dagen om de vil.

Tv er en genial barnevakt.

Skrevet

Det blir fort over 2 timer her også. Min også elsker å se tv og da helst playhouse disney med små einsteins, mikkes klubbhus og ole brumm.

Han liker også å se på dvd av mummi, postman Pat, byggmester bob, biler, pingu, brannmann sam m.f

Det blir litt tv titting før vi går i barnehagen og noe når han kommer hjem igjen og er sliten etter en lang dag i barnehagen. Synes ikke det er så ille for største tiden av dagen går med til lek. Han er full tid i barnehage og jeg er flink til å ta han med på lekeplassen og på stranda når vi har fri. Han er ute hver dag.

Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet.

Skrevet

Vi ser ikke på tv. Prøver å se barnetv i helger, men lillemor synes ikke det er morsomt. Barnetv i ukedagene ser vi ikke, siden vi som regel er ute i den tiden:)

Skrevet

Minsta ser oftest Drømmehagen, og litt barne tv etterpå hvis det er noe hun liker.Eldste ser litt mer.

Prøver å begrense tv titting litt.

Skrevet

Drømmehagen HVER dag............hun ELSKER drømmehagen.

Så 30 minutter tv hver dag blir det.

Skrevet

Her i huset blir det litt. Om morgenen ser han alltid den samme nyskjerrige Nils filmen, så 3 episoder på superbarneTV. Etter barnehagen er det en halv time med en eller annen film, han liker å roe seg ned. Er veldig aktiv i barnehagen. Så er vi ute et par timer, og er det noe han liker ser han barneTV, da på fanget til en av oss.

Har ikke dårlig samvittighet for dette. Han er masse ute, ganske aktiv, flink til å leke osv. Og siden han er adoptert, ser vi at det har hjulpet han veldig med språket.....

Skrevet

Jentene på to er ikke i barnehage, så det blir litt TV, Drømmehagen er på hver dag, (hurra for Drømmehagen!:) ellers litt tegnefilm. Minstejenta er ikke så interessert som størstejenta da. Blir vel en times tid om dagen.

Men jeg synes det er ille når tittinga blir for intens så man ikke får kontakt med barnet i det hele tatt, som det har blitt med nevøen min på 5 år, TV er det beste han vet og han får sitte der så lenge han vil ..man må rope hundre ganger for å få kontakt, da blir han som regel sint over å bli forstyrret. Da hadde jeg skrudd av tvert.

Skrevet

Alt fra 30-70 min på morgenen (spørs når vi står opp) og ca en time på kvelden.

Det er egentlig litt mye synes jeg, men så er det litt praktisk også og hun storkoser seg. Passer på å være ute hver dag (hun går i barnehage).

Skrevet

Gutten vår på 2 ser Drømmehagen nesten hver dag, dvs. 30 min.daglig og det er mer enn nok synes jeg. Vi er også oppmerksomme på å helst ikke ha TVen på til oss voksne heller når mini er i stua.

Skrevet

Barne tv mandag og tirsdag, da er det Små Einsteins og Dora. Det som går de andre dagene er ikke interessant for han. Hvis han ikke er for opptatt får han se en dvd i 45 min de dagene han ikke synes noe om barne tv. Ellers ser vi på tv sammen på lørdag og søndag morgen.

Skrevet

her blir det kanskje max 10 min størstemann er ikke noe interessert i tv, men lillesøstra ser litt mere men ikke så mye mer :)

de er 2år og 7 mnd og ei på strax 1 år

Skrevet

Litt opp og ned. Har sett endel på tv om morgenen, siden han har pleid å våkne ved 6-tiden (har vært bedre den siste uka, krysser fingre hardt for at han fortsetter å sove til kl 7). Men det er ikke så mye jeg har ork til å gjøre om morgenen annet enn å sette på yndlingsfilmen hans (March of the penguins). Det blir lett 30-45 min der.

Han pleier ikke å se på barne-tv, men ser ofte på dvd på ettermiddagen, tegnefilm hvis pappaen passer (kanskje 30 min) og naturfilm hvis jeg passer, eller Svanesjøen på dvd, han elsker trollmannen ("se på danse, se på tollemanne").....haha, snål sønn jeg har.

Men prøver å begrense tv-titting. Synes ikke det skal være en selvfølge at han får se på.

Blir vel mellom 1,5-2 timer daglig. Han ser jo ofte litt på når vi ser på tv også, reklamer og slikt synes han er moro.

Skrevet

Mitt barn ser altfor mye TV. Og jeg har drastisk begynt å kutte ned.Nok er nok.

Skrevet

Playhouse Disney slås på når vi kommer hjem fra jobb og barnehage kl. 16.40, for da begynner Mikkes Klubbhus. Og så står TV`en på denne kanalen frem til den slutter kl. 19. Han er litt til og fra for å leke innimellom også. I tillegg spiser vi middag 20-30 min i løpet av denne tiden.

Synes det er en fin måte for han å slappe av og roe seg ned på etter en stressende dag i barnehagen. Dessuten er det deilig for meg at han kan sitte alene i sofaen mens jeg lager middag. Hadde det ikke vært for TV`en, hadde han sutret og hengt i beina mine...

Skrevet

Egentlig er det vel et spørsmål som er viktigere: HVA ser barnet på TV, ikke hvor lenge.

Det er jo mere skadelig å se 1 time med bare dritt, enn 3 timer med lærerike ting som å lære seg bokstaver, form og farger.

Skrevet

Drømmehagen og litt barnetv siden det står på for storebror.

Mikkemus 6 til halv syv om morgningen.

Så får dei velge hver sin film i helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...