Gå til innhold

Otrivin-avhengighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under svangerskapet ble jeg avhengig av nesespray. Var dønn tett i nesen hele veien.

Nå er jenten min 5 uker og jeg klarer ikke å slutte med Otrivin.. Hater å være tett i nesen..

Noen som har noen gode forslag på hvordan jeg skal klare å slutte??

Fortsetter under...

Skrevet

Hvor mange ganger per dag bruker du det? Jeg har også hatt lange perioder hvor jeg har brukt otrivin hver dag, men til slutt så må man bare være hard med seg selv og la det være. Du kan jo prøve å bare ta en sprut før du legger deg, og ellers ikke. Regner med du har prøvd saltvann og neseskyller og andre ting. Otrivin er ikke bra i lengden. ..

Skrevet

Otrivin har jeg et langt kjærlighetsforhold til siden jeg ikke takler å ikke kunne puste igjennom nesen! Jeg endte opp med å bruke det i fire år da jeg fikk førstemann, og måtte bare lide meg igjennom avvenning (etter råd fra en øre-nese-hals spesialist. Det tok tre uker før jeg var tilbake til normalen og kunne puste normalt igjen.

Fikk samme problemet i dette siste svangerskapet, og sprayet meg mellom 4 og 8 ganger om dagen, minst to ganger om natten, i 8 mnd. Jeg visste denne gangen at jeg måtte hoppe i det og kutte tvert om jeg skulle bli kvitt avhengigheten min. Sluttet for to uker siden (tre uker etter fødsel) og ble fin igjen etter kun fire dager! Blir nok verre desto lengre man bruker det, antar jeg.

Men jeg er endelig en ikke-misbruker, så det er håp for deg også! :-)

Lykke til!

Skrevet

jeg brukte otrivin hele svangerskapet.

etter fødselen begynte jeg å trappe ned, brukte kun barnedose og kun i ett nesebor,(tok kun i det som virket mest tett) etter kort tid var alt tilbake til normalt:)

lykke til, vet nøyaktig hvordan du har det

Skrevet

Jeg har brukt det i 13-14 år, og har vel egentlig ikke noen gode råd for å slutte. Men det er nok enklere om en ikke har brukt det i årevis. Jeg har prøvd både tabletter, allergimedisin, snorkeplaster, 4 puter under hodet på natten og å sitte ute nesten hele dagen (da det har vært lettere å puste ute)...og finner ingenting som har hjulpet meg...så jeg har gitt opp nå etter alle disse årene. Med meg var det så ille når jeg prøvde å slutte, at ble svimmel og så dobbelt. Og hadde svettetokter. I tillegg til at det jo var helt umulig å sove på nettene. Holdet på i 3-4 måneder i strekk med avvenning, men ble jo ikke noe bedre, og var utslitt pga lite nattesøvn. Så jeg er og blir en nesespraymisbruker:-(

Skrevet

Saken er at om en bruker den mer enn ti dager i strekk, så kan det føre til at en blir tett i nesen av nesesprayen. Slimhinnene i nesen blir tykkere av sprayen, og det gjør det igjen vanskligere å puste. Så råder deg til å prøve å slutte så snart som mulig, før det blir så ille at du ikke klarer. Jeg har vært mange ganger til øre nese hals lege for problemet, men de bryr seg veldig lite med det...så jeg har verken fått særlig hjelp eller forståelse der

Annonse

Skrevet

Heisann. Har vært avhengig av det i flere år jeg og. Fikk en nesespray-kur av en lege en gang for mange år siden, for at jeg skulle avvennes. Synes det funka ganske bra. Men har brukt Otrivin igjen i i perioder etter dette, men ikke hver dag i årevis som før. Husker ikke hva denne sprayen jeg fikk på resept het heller. Legen sa at det var veldig mange som var avhengig og at man fort ble avhengig av den, så vær så forsiktig du kan og bruk så lite du kan. Nå bruker jeg barnesprayen, da den er litt mildere, og prøver å bare spraye i ett nesebor av gangen og bare ved forkjølelse. Men er som andre her har skrevet og helt avhengig av å puste gjennom nesen for å få sove.Er vanskelig å bli helt Otrivin-fri:) Vi får starte annonyme otrivin missbrukere!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...