Gå til innhold

raserianfall...og spise strees

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 14 mnd kan rett som det er gjerne hver dag ha skikkelig raserianfall, men det er bare meg(mor) det går utover, han gjør skjeldent det med faren og andre, det jeg lurer på er om noen har gode råd til sånnt, hva er det riktigste måten å reagere på?

i tillegg er han ganske kresen, kaster all maten på gulvet, og nekter å bli matet, så maten er ett kjempe stress i segselv. trenger masse gode råd kjøre medmødre

Skrevet

Overse han mens han holder på og gi han god oppmerksomhet når han gjør det han skal. Det er kjempevanskelig, men det fungerer. Kaster han all maten, så sett han på gulvet eller skyv stolen hans fra bordet. Han tar det uansett igjen neste måltid hvis han ikke spiser. Og det er altså ikke noe gøy å sitte der for han hvis han verken får noe mat å kaste eller oppmerksomhet. Mye gøyere da å få prat og kos når han spiser. Jeg vet jeg skriver som om dette er enkelt. Jeg vet det ikke er det. Et godt råd jeg fikk en gang var å kaste et blikk ut av vinduet når man kjenner det koker innvendig. Det er kjempeviktig å holde roen. Sinne fra oss pleier iallefall ikke å hjelpe bittengranne her hos våre barn.

Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv. Min sønn på 14 mnd får noen helt syke raserianfall og river seg i håret, klorer seg i ansiktet, for ikek å snakke om å slå løs på meg.

Han har den siste mnd hatt en tendes til å ikke ville ha maten jeg serverer. Og om han får spise selv, så kaster han alt på gulvet. Dette blir jeg veldig stresset av, han ligger nemlig helt i nedre del av vektkurven - så jeg føler at han definitivt burde spist mer.

Det er nok ikke det at han er kresen, men han synes nok at det er kjedelig å spise... virker i alle fall sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...