elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 lillegutt er 7 mnd, og antall mannen min har stått opp med han kan jeg fortsatt telle på ei hånd!!!! han heldiggrisen ligger å later seg til både kl 10-11 og 12 om dagene, mens jeg er oppe med gutten kl 05.00 rart jeg er sliten? han står aldri opp med han, og jeg mener jeg ikke skal spørre om han kan gjøre det!!! det er jo hannes sønn også..... og det er ingen som spørr meg! så...... skal jeg spørre ikveld da, om han vær så snill kan stå opp med guttungen imorgen?
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 9. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. november 2008 ELLER...... skal jeg holde ut 1 mnd til, når jeg begynner på jobb og han hjemme, så skal jeg automatisk ligge å dra meg og gjøre null? altså leve hannes liv!!!
Lillepusen-78 Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Så urimelig han er!!!! Klart du også må få sove og hvile. Jeg hadde klikket dersom mannen min var sånn. Jeg ville tatt en skikkelig prat med ham slik at han forhåpentligvis skjerper seg. Og ikke noe "vær så snill" iallefall....
3småtroll♥ Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Mannen min er også slik. Nå har vi tre barn og har hatt en del diskusjoner....Men jeg tror det er noen som bare er sånn at de trenger et spark i Ræ..for når jeg spør om han kan stå opp så gjør han det! Noen mannfolk mangler evnen til å sette seg inn i andres situasjon tror jeg. Hvet ikke om de egentlig skjønner hvor mye det kreves av oss mammaer når det gjelder amming,bæring,sosialisering med baby hele dagen og mangel på annen voksenkontakt i løpet av en vanlig dag.. Men si i fra- er bedre det enn å gå å erge seg!
Galskapens overhode Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 jeg må spørre jeg også.. HAr bare blitt slik. Men nå har vi gjort det slik at jeg får sove lenge 1 dag i helga. Jeg tat alltid minsten på natta, og de resterende 6 morgenene.. Jeg ville bare holdt ut den nesten mnd og så får du leve hans liv senere.. KOmmer sikkert til å bli surmuling, men det får han bare leve med. Slik du har gjort
ROFL Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Min mann var også litt sånn da han fikk velge selv.. En morgen fikk jeg bare nok, sparka han ut av senga, og sov videre selv. Jeg tok meg en alvorsprat med han senere på dagen om ansvarsfordeling. Selv om du har permisjon, må du jo få litt søvn du også, for å være opplagt til å ta deg av barnet!
2hærligegutter Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Sånn er det her og, sambo har tatt minsten 2 ganger på 7,5 mnd, og da har han sovet til 8:30- 9 og stått opp av seg selv og hørt at han ligger og skravler i senga si. Men når permisjonene er over er det lik fordeling 1 dag hver i helgen
2 fine små Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Vi har alltid delt på dette fra dag en, baby nr 2 nå. Jeg har aldri forstått det der med at mannen må få sove, fordi han skal på jobb. Er jo 10 ganger mer stress å være hjemme med en baby døgn etter døgn og har hovedansvar enn å gå på jobb. Mannen min er helt enig og vi har altså alltid delt på både netter, morgener og ettermiddager/kvelder. Ingen av oss teller på hvem som gjør hva og nå tar han også babyen ut av soverommet 0630-0800 så jeg kan sove godt fram til 0800/0900 alt etter når babyen sovner neste gang. Vi jenter har vel blitt oppdradd til å gjøre litt som mødrene våre, mens gutta har blitt oppdradd til å gjøre sånn ca som fedrene sine. Både mannen min og jeg driter i det der, og lager våre egne regler, på det meste, spesielt alt som har med barn å gjøre. Så jeg har ikke privilegiet med å være viktigere for barna enn pappaen er, men samtidig steller vi like mye og tar like mye ansvar, eller vi teller ikke da, men følelsen er at vi bidrar likt. Husk at man kan bare holde på slik man gjør dersom de rundt oss AKSEPTERER atferden vår.... Lykke til!
lille sprelle Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 nei, skal ikke være nødvendig, menom du ikke har sluppet ham til før, så kan du jo ikke forvente at han plutselig på eget initiativ skal gjøre noe. viktig å være tydelig.
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 9. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. november 2008 sluppet til? det er jo bare å stå opp å bli kjent med sønnen sin å unne dama si litt søvn. jeg har aldri nektet han å ta ansvar....
LilleMy08 Skrevet 9. november 2008 #11 Skrevet 9. november 2008 Tror virkeoig at det er en del menn som rett og slett ikke tenker... De tenker ikke at vi er stup slitne etter å ha sovet 2 og 2 timer om naten og alikevel må opp klokken 7 og kanskje kunne trenge en sovemorgen selv også. Og siden vi ammer er det liksom naturlig at vi står opp siden babyen må ha mat alikevel... Savner virkelig initiativ fra mannen; "bare sov du jenta mi så tar jeg meg av babyen. Du er sikkert utslitt etter i natt...." DET hadde vært noe det. Synes virkelig det skulle være unødvendig å måtte minne mannen om dette. Er nok noe med gammelt rollemønster at kvinnen bare tar seg av alt og mannen derfor ikke tenker over at de like gjerne kunne gjort det... Hva skal vi gjøre for at de skal tenke dette selv.... Umulig oppgave......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå