Sara 79 Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Jeg er 50 % sykemeldt, og nå har altså lille tulla blitt syk-igjen...Jeg mener å ha hørt at det er noen regler angående at man ikke kan bruke egenmelding pga egen sykdom når man allerede er delvis sykemeldt, eller akkurat har vært sykemeldt. Vet om en på jobb som ble trukket i lønn pga akkurat dette.Men gjelder disse reglene også egenmelding ved barns sykdom?Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Hmmm..... aner ikke... har ikke tenkt på det heller... Er selv delvis sykemeldt og var borte hele forrige uke pga egen sykdom.... Og uken før var jeg borte en dag pga sykt barn. Har avtalt hvilke dager jeg har "fri" pga av sykemeldingen, så tok det som en selvfølge at jeg kunne bruke egenmelding for de andre dagene.... Har en grei arbeidsgiver så regner med at ok for dem uansett.... Er faktisk første gang jeg har brukt egenmelding for egen sykdom og første gang jeg er sykemeldt og har jobbet i samme bedrift i 4 år.
Sara 79 Skrevet 9. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2008 HI her Hmm..ok....men kan det være forskjell på hvordan de praktiserer dette i kommunal sektor og private bedrifter kanskje?
En liten mamma Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Jeg er selv 40% sykemeldt, og har akkurat vært gjennom samme problemstilling. Det jeg fikk vite av legen min er at jeg ikke kan ta ut egenmeldingsdager pga egen sykdom når jeg er sykemeldt -da må jeg få ytterligere sykemelding. Men jeg kan ta ut de 10 sykt-barn dagene selv om jeg er sykemeldt, de skal ikke ha noe med min sykemelding å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå