Gå til innhold

Hvilken 4hjuling er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en tfk twister, men ønsker en annen vogn nå for den er litt stor for meg. har lyst på vanlig 4hjuling pga demping ( går mye skog), men de er jo større og tyngre.

har noen erfaring med hva som er lettest og minst av denn type dou vogner? får en teutonia mistral inn i min bil så vidt det går.... men syns jammen den var tung å løfte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil anbefale emmaljunga city cross. det er jo en sportsvogn. men får kjøpt en hardbag til. som lett klikkes på.vognen veier bare 14 kg. store gode hjul som tar seg like lett fram i skogen som på asfalt. fjæringen kan du justere etter hvilket underlag man kjører på. den tar heller ikke stor plass i bilen.

Skrevet

emmajunga har jeg sett på, men sittedelen var så kort at min gutt som er 82høy satt med hodet i taket.......

Skrevet

Hvis CityCross veier 14 kilo, da veier den jo mer enn TFK......

Skrevet

såpass? min gutt har god plass enda. kansje han ikke er så lang i ryggen da.

Skrevet

det kan godt hende. men jeg jeg syntes ikke den er tung. og den er jo kjempelett å håndtere. kan kjøre den med en hånd

Skrevet

Det er vel Teutonia Mistral eller Emmaljunga CityCross som er av de miste ordinære sportsvogner..

Har selv Teutonia og liker den veldig godt men har hørt at foreldre med lange barn opplever at den er litt kort i ryggen(?).

Jeg ville kanskje anbefale Teutonia Timmy da som et alternativ. Samme kalesje som på Mistralen, altså god og lun, men mindre og håndtere. Kommer vel litt i 'trille' klassen. Men funker jo fint som vogn nr 2.

Her kan du også få forskjellige typer hjul, punkteringsfrie eller luft; som er bedre for ulent terreng.

Den er kun forovervendt da.

Vurderer denne selv når halvannenåringen blir enda litt større.

En del eksempler ute på Finn.no

Skrevet

Citycross er ihvertfall lengre i ryggen enn Mistral.. Kan ikke komme på noen andre som passer bedre enn citycross av denne type vogner.

Skrevet

Jepp enten Mistral eller CityCross ville jeg tatt. Mistral er vel litt lettere og du har felre hjulvalg tror jeg. Syns allikevel Emmaljunga sin virker lunere og mer fjæring så jeg ville prøvd den siste.

Skrevet

Jeg ville valgt brio happy med light understell! Den veier 13,9 kg komplett. Emmaljunga city cross og teutonia mistral veier 14,6 kg. Brio happy med dette understellet har dessuten mest fjærnig. Kjempe god vogn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...