Gå til innhold

Er det feil å si at det IKKE er frekt/uoppdragent å spørre om hva en gave man får koster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier dere om det? Hvor viktig er det at man aldri skal spørre om prisen når man får en gave? I alle år har det vært sagt at man alltid skal ta av prisen på gaver man skal gi bort, og man skal heller ikke fortelle hva en gave har kostet og man skal heller aldri spørre om prisen på en gave man får. Men hvor viktig er dette?

Fortsetter under...

Skrevet

det kunne aldri falle meg inn å spørre noen om hvor mye en gave jeg mottok kostet. det synes jeg er rett og slett frekkt... for meg er det absolutt ikke verdien som teller....

Skrevet

Jeg syns det hadde vært utrolig frekt hvis jeg ga noen en gave, og vedkommede spurte meg om hvor mye jeg hadde gitt for den!

Det er rett og slett sånt man ikke spør om, spør du meg.

Skrevet

Jeg har spurt om dette EN gang. Mamma og broren min spleiset på bokhylle til meg i julegave, men jeg fant ut at jeg ville ha en til som var lik og da spurte jeg hvor den var kjøpt og hvor mye den kostet. Det var ikke for å "vite prisen", så da synes jeg det var greit å spørre.

Utenom dette ville jeg aldri spurt. Jeg blåser i pris, men jeg ville så gjerne ha en til:-)

Skrevet

Prisen er da uinteressant! Selvfølgelig er det frekt å spørre om slikt! Foreldrene mine spør stadig hvor mye jeg fikk i gave av svigermor til bursdagen min og slikt, for de vil gi like mye til mannen min. Jeg synes faktisk det er ille nok, jeg! Hvis man gir noe man synes passer mottakeren og mottakeren blir glad for gaven, er prisen lite viktig!

Skrevet

Jeg tenker at en må sette det litt i perspektiv, feks så kan man spørre hvor mye ca man skal bruke på gaver til barna til hverandre feks? Men jeg ville ikke spurt når jeg først hadde fått gaven.... Det ville blitt litt frekt i mine øyne ja..

Annonse

Skrevet

Er ikkje tanken BAK viktigare enn prisen??? For ein IDIOTISK diskusjon!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...