Gå til innhold

Babyer som ikke vil ha middagsglass (ca 8mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har babyer som ikke vil ha middagsglass: Hva gir dere til de ulike måltidene?? Og hvor ofte spiser deres babyer?

Skrevet

Istedenfor å stresse (for) mye, så bestemte jeg meg for å spe på med MME. Gir fortsatt smaksprøver på glass/grønsaker, men omhun kun spiser to t-skjeer, så gjør ikke det noe, da gir jeg bare en flaske MME etterpå (kunne jo ammet, men det var ikke like interessant, så når jeg forsøkte med amming så var jenta konstant sulten...).

Våre måltider er ca ca:

6.30: MM

8: grøt

11.30-12: smaksprøver på grønnsaker/middag + MME (rundt ca 150 ml)

15-16: mer grønnsaker/middag + frukt + MME

17-18: grøt

18.45: MM (men vil ikke ha så mye)

Hvis vi ikke er hjemme prøver jeg med brød istedenfor å stresse med middag/grønnsaker.

Jeg bor i USA, og her er retningslinjene at man ikke skal gi "middag", men grønnsaker (hver for seg slik at de blir vant med smaken), og at MM/MME+ grøt er hovednæringen opp til 10 mnd. Så med tanke på det er det lettere å stresse mindre enn i Norge hvor alle skal spise fire måltider med fast føde før de er fem mnd omtrent ;).

Skrevet

Også lar jeg henne smake på noe av det jeg spiser ute: brød med kalkun/kylling, pasta o.l. det er jo veldig populært da... og hun takler kanske store biter av det faktisk. (jeg har litt dårlig samvittighet for mistenker at noe av dette inneholder for mye salt, men håper det ikke er for mye ...)

Skrevet

Vi har også ei lita jente som ikke vil spise middag, prøvd glass og hjemmelaget. Men nei da, ingenting skal hun ha.

Så er i huset er måltidene ca slik:

Mellom 07-08.00 MME

I 11-12 tiden grøt (8mnd)

15.00 tiden grøt (6mnd)

18.00 tiden grøt (8mnd)

19-19.30 tiden MME

sover hele natta.

gir litt variert grøt type i løpet av dagen, så hun ikke blir lei av den samme grøten. har gått fint i 1mnd nå og hun er kjempe fornøyd med å få grøt. Liker kjempe godt grøt. Prøver med middag innimellom, men snur seg bare vekk. Så stresser ikke med det!! Koser meg heller med å gi henne mat som hun liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...