Gå til innhold

Lillegutt vil heller ha flaske med mme med meg enn pappan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vent til lillegutt flaske og mme. Så pappan kan gi han flaske når jeg er på klubb o.l

Men vil han ha flaksa når pappan skal gi han? NEI

Han er 3 mnd gammel. Med meg tar han flaska uten problem, men pappan skriker han og er ikke så villig.

Noen tips? Jeg har begynt å la pappan trene seg på flaska nå da.

Jeg fullammer ellers da..har bare gitt han litt flaske par ganger i uka for at han skal fortsette å ta flaske..

Skrevet

han har tatt flaska 2 ganger med pappan..kan også være slik pappan prøver og han nekter og skriker..så tar jeg over..roer seg og koser seg med flaska..lille raringen :)

Skrevet

Kanskje det er fordi han merker at du er i nærheten? Vet snuppa hadde litt problemer med at pappaen skulle gjøre noe med henne, når hun visste at jeg var i nærheten.

Skrevet

er sånn når jeg var på klubb også..nektet å ta flaska..jeg måtte bare dra hjem til slutt. Nå sist så skulle klubben spise julemiddag..da tok han flaksa til slutt etter mye styr. Og da har ikke jeg vært i nærheten heller

Skrevet

ok, nei da vet jeg ikke. Men lykke til.

Skrevet

Jeg ønsker deg også lykke til og så fikk jeg bekreftet det jeg hardnakket mener om at det er PAPPA som bør venne til med flaske, og at mamma bør være langt unna de første 20 gangene lillegullet tar flaske... ;o)

Kanskje dere kan begynne aa reparere med at du er langt unna når barnet er mett men bare får en liten attpåtår?

Altså 30 ml ca 2 timer etter at du har ammet barnet? Og at du ber pappa være avslappet på det, se om han kan roe ned seg selv helt og tro på seg selv, samt at han stikker smokken litt opp i ganen på babyen (det stimulerer sugerefleksen) og at han holder babyen akkurat som du gjør når du ammer, sitter samme sted kanskje? Han kan også prøve å ha en genser du har svettet litt i ved siden av og prøve bevisst med og uten denne for å se om det hjelper eller ikke hjelper.

Det ordner seg nok til slutt, men jeg tror du må gjøre det som ingen mammaer vil, altså holde deg langt unna, når dere skal innføre en rutine som skal fungere når du IKKE er der. Ellers forstår barnet ofte at mamma er like ved og da er en slags sikkerhetsventil

Lykke til!!

Skrevet

hva med å svøpe babyen i ett teppe slik at han ikke kan sprelle så mye? og som alle de andre skriver, ikke sitte i nærheten. kanskje pappan blir litt stresset uten å vite det ved at du sitter der og "passer på"? litt prestasjonsangst fra far sin side?

her gir pappan mm på flaske på kvelden hvis jeg må på møte eller trener.

Skrevet

han har prøvd to ganger når jeg har vært ute av huset. Fikk først sms om at han vil ikke ta flaske og bare hyler. Jeg ble jo helt stressa..skulle til ei i klubben å spise julemat. Jeg var den eneste edrue :)

Men fikk sms tilbake fra sambo da jeg prøvde å gi råd, at jeg skulle holde kjeft og kose meg hehe. Så jeg dro kl halv tre hjem jeg :) Så fikk de andre skyss hjem også. Han fikk til å gi flaske tilslutt. Som han skrev han tvang i han ei flaske..hva nå han mente med tvang da.

Så sovnet lillegull til slutt. da jeg kom hjem lå de begge oppi senga og sov, jeg måtte smile når jeg så de. Så la jeg lillegull oppi senga så sov han videre der. Så han hadde gitt han en flaske igjenn også og den var tom. Så det hdde tydligvis gått bra siste flaska da.

Men jeg må vel bare lage til ei flaske gi han gutten og flaska og kjøre meg en tur :) Ute av huset og la papapn gi.

Men fikk mange gode råd da :) Så takk

Og ja jeg er enig i den, det er pappan som må venne til han flaske og ikke mamman..erfart den :)

Første gangen jeg var ute av huset en kveld, så hadde han ikke tatt flaska i det hele tatt, så jeg måtte bare dra hjem til slutt..

Så vi få bare øve mere på den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...