To trollunger + en spire Skrevet 11. november 2008 #26 Skrevet 11. november 2008 Hvordan ser en omskåret penis ut vs en som ikke er det da?
Nordhagenjentene :) Skrevet 11. november 2008 #27 Skrevet 11. november 2008 Veslejenta: Hvordan reduserer det risiko for HIV-smitte.......??
brooklyn Skrevet 11. november 2008 #29 Skrevet 11. november 2008 Rent estetisk er en omskåret penere å se på. Om man skal ta et visuelt hjelpemiddel, så kan man sammenligne med en middagspølse. Den omskårne har ikke den lille snurpen foran. Den er glatt og rund der istedet.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 11. november 2008 #30 Skrevet 11. november 2008 Jeg vet ikke så mye om dette og er nok også derfor jeg har liten forståelse for hvorfor man velger dette. Synes heller ikke det er kommet noe bra svar på hvorfor ennå heller. Sånn jeg tenker er at gutter er jo født og er laget som de er, hvorfor skal man da forandre på det? Ser ikke meningen med det i det hele tatt. Har i hvertfall aldri hørt om noen som ikke er omskjært som ønsker dette i voksen alder...men har hørt om flere som ikke føler seg normale her pga at de er omskjært og at de ønsker det ikke var sånn.
camosilla Skrevet 11. november 2008 #31 Skrevet 11. november 2008 Ja hvorfor ikke la de velge når de er voksne? Det er da en grunn til at vi er skapt som vi er, mener jeg...!
hallais Skrevet 11. november 2008 #32 Skrevet 11. november 2008 Hvorfor ikke bare respektere at voksne mennesker som regel kan ta veloverveide valg på vegne av sine barn. Jeg velger å ikke omskjære min sønn, men respekterer at andre tar et annet valg. Barna blir da ikke traumatisert for livet av å bli omskjært!!!
trebarnsmamma84 Skrevet 11. november 2008 #33 Skrevet 11. november 2008 Har ikkje tenkt tanken ein gang på å omskjære gutane mine....men respekterer dei som vil gjere det...men må sei at eg har ikkje tenkt på at det er "vanleg" og at ein kan gjere det i norge.....men men...kvar sitt valg og som ein her sa ..takk for lov for at me ikkje er like....
annesmil Skrevet 11. november 2008 Forfatter #34 Skrevet 11. november 2008 Mange av dere spør om hvorfor man tar dette valget for guttebarnet, sier at han selv kan velge når hanblir stor. Svaret på det er at åutføre dette lille inngrepet på en liten baby er veldig fort gjort, og babyen har ikke mer vondt en at det er nok med 1 paraceth etterpå. Gjør man dette inngrepet som voksen er det mye mer smertefult, da man kan få ufrivillig ereksjon og det ar mye lengere tid å gro. Ett par av dere sier også at gutten vil føle seg spesiell pga av at han er omskjært og det da kan bli en byrde for han. Om han vil føle seg spesiell pga å være omskjært avhenger jo av hvem han samenligner seg med og hvem han omgås med. Når hans voksne manns rollemodell er omskjært ( hans far ) hans fettere på samme alder er omskjært osv vil han kansje føle det mer anderledes å ikke være omskjært. Jeg satser uansett på å oppdra en sønn som ikke vil føle at han må være som alle andre, jeg håper han vil ha mot og styrke til å gå den vei han vil og mene det han mener, om det da vil si at han ikke er som "alle andre". Og til slutt, jegmistenker at mane av dere som skriver stakkers barn, egentlig ikke hvet så veldig mye om omskjæring av gutter. Bare husk at når det er snakk om omskjæring i media, er det snakk om jenter, ikke gutter.
brooklyn Skrevet 11. november 2008 #35 Skrevet 11. november 2008 godt svart. mannen min er omskåret og har aldri følt seg annerledes pga dette. Du gjør det du synes er best for gutten din;)
marlen84 Skrevet 11. november 2008 #36 Skrevet 11. november 2008 Jeg synes du skal gjøre det som du synes er best, uansett hva andre her sier.. Selv sto jeg forran dette valget da faren til barnet et muslim og gjerne ville at gutten skulle bli omskjært. Jeg valgte å ikke gjøre dette, etter at jeg hadde lest mer om det. Spesielt denne artikkelen http://www.dagsavisen.no/innenriks/article307762.ece Men som jeg sa du gjør det du mener er best=) jeg dømmer ingen uansett hvordan valg de tar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå