Gå til innhold

HJELP!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jone og Alma skal få en lillebror i desember, og vi klarer ikke finne/ bli enige om noe navn. Jeg føler det begynner å haste, Kan noen komme med forslag til norske enkle navn, gjerne 4 bokstaver.

Er kjempetakknemlig for alle svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For øvrig er Alma et nydelig navn, ikke så veldig glad i Jone men greit det også!:):)

Noen forslag:

Alma, Jone, og Stine (Heter eldste datteren min)

Alma, Jone, og Trym

Alma, Jone, og Eirik

Alma ,Jone,og Henrik

Alma ,Jone, og Ask

Alma, Jone, og Andreas

Føler Jone er litt norrønt??:-)

Skrevet

Beklager den første, trodde først det var lillesøster;P

Skrevet

Hein

Trym

Erik

Lars

Iver

Mats

Arin

Birk

Odin

Even

Olai

Noen du likte her?

Skrevet

Takk for svar!

Hein høres tysk ut, Trym er ok men passer ikke så godt til Jone og Alma?Arin, er det norsk? Even og Olai var de fineste

Vil gjerne ha navn som ikke så mange andre har. Har lurt litt på

Jone, Alma og Aune.

Hva synes dere?

Skrevet

Hein hørtes veldig tysk ut ja, men hva med Heine?

Kjenner et par Heine, og det er igrunn ganske fint..

Skrevet

Hein er norrønt, men har litt tysk klang ja. Heine er en fin variant.

Arin er også norrønt. Må vel være et av de minst brukte norrøne navna, bare 57 stk som heter det.

Familien til ei god venninne heter Aune til etternavn, så jeg synes det virker rart som fornavn.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i Aune, blir et etternavn for meg. Trym synes jeg er fint og passet bra til. Ellers:

Nils

Hans

Ola

Olav

Olai

Lars

Arne

Mads

Knut

Skrevet

Even

Emil

Gard

Isak

Iver

Mads

Peter/Petter

Sindre

Sondre

Simen

Vetle

Skrevet

Mange gode forslag over, jeg synes disse passer fint sammen med Jone og Alma:

Nore

Iver

Ivar

Olai

Hauk

Torje

Sjur

Mons

Aune er fintfint! Jeg forbinder det først og fremst med et fornavn.

Skrevet

Jone, Alma og Even - tre flotte, sterke, men "myke" navn som passer perfekt til hverandre! Fint at de får ulike forbokstaver også - gå for det! :-)

Skrevet

Gutten til ei av bestevenninnene mine heter Even, så det er liksom litt "tatt", hennes andre gutt heter Olav som jeg også har "suglet" litt på. Hun har sagt ja til at jeg kan bruke det, men Olav er liksom hennes Olav!

at det skal være så vanskelig!

Føler ingenting passer... Har så lyst å ha navnet klart (hvertfall halvveis) når vi drar på sykehuset!

Enda mer hjelp!

Skrevet

Olve

Mads

Erik

Asle

Atle

Egil

Even

Iver

Stig

Olav

Olai

Skrevet

Takk for svar!

Liker Olve godt, men pappa`n er ikke så begeistret for det.

saken er at Jone egentlig bruker pappa`ns første og siste bokstav (Jan Åge) og Alma bruker mamma`ns (meg) første og siste bokstaver (Anja).

Har venner som sier de har blitt litt "fornærma" når søsken var oppkalt, men ikke de, så jeg lurer om vi bør bruke de samme bokstavene som A,J,Å først og A og E sist, som f.eks Aune, Arne, Jeppe, Jarle, Ådne, Åge,

Problemet er jo at kun Aune er et navn jeg synes er ok, og det er så mange som har motforestillinger til.....

Skal vi kalle opp lillebror også og gjøre likt, eller finne et annet navn og i tilfelle hvilket?

Sukk!

Skrevet

Skjønner at dere gjerne vil kalle opp minstemann også. Eneste forslaget jeg kan komme på, som jeg synes er fint er Ådne. Ellers så kan dere jo kanskje nøye dere med kunn første bokstav?, og da synes jeg at Jens hadde passet bra. Andre navn som jeg syns passer - uten oppkalling er:

Rune

Mattis

Hans

Skrevet

Første som slo meg var Ådne da - koselig navn :-) Hva med:

Arne

Atle

Are

Arve

Aune (fint og velkjent pga. Aune Sand)

Jarle

Sune

Skrevet

går jo an å ta det andre veien og.. Å feks begynne på A eller E og slutte på A, J eller Å.. Eller hvertfall ha noen av bokstavene i navnet. Da får dere plutselig mange flere navn å velge mellom:) Først og fremst et navn dere liker..

Det første jeg tenkte på var Emre.. Men det passer jo ikke til de andre bokstavene.. Måtte bare lufte det:p

Hmm.. vanskelig dette ja..

Njål (ikke veldig pent, men)

Gard

Jarl

Joar

Jens

Nei.. ser ut til at du enten må løsrive deg fra disse bokstavene, ellers må noen andre hjelpe deg:p

Skrevet

Takk!

Er vel kanskje pga Aune Sand at mange har motforestillinger til navnet Aune. Han er jo litt vel spes. Det er kun 40 og noen som heter det i landet og det er positivt.

Hva med Ågne?

Såg det innpå navneguiden i går kveld. Eller? Har kanskje festa oss litt ved Aune og så får vi bare gå litt mot strømmen hos familie og venner som synes det er håpløst. Vil jo egentlig ikke at barnet skal ha et navn folk ikke synes er fint...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...