Gå til innhold

Hvorfor våkner jenta vår så mange ganger om natten?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dårlig sovehjerte hos sine små? Jenta vår er 3 1/2 måned og hver natt våkner hun mellom seks og syv ganger. 3 av dem for mat! Vi har gode leggerutiner føler vi. Bading og så litt bryst. Så sover hun i armene mine til jeg føler hun har sovnet godt. Så legger jeg henne i sengen sin. Da er kl. ca 20:00. Skulle ønske hun kun våknet 2 ganger og fikk mat!

Hilsen frustrert 1 gangs mamma

Fortsetter under...

Hei :) Det kan være lurt at jenta deres lærer seg å sovne selv i sengen sin, tror hun sover bedre og lenger da. Når hun sovner i armene dine og så våkner i senga kan hun bli litt urolig. Men det kan selvfølgelig være økedøgn for å øke melkeproduksjonen at hun spiser ofte en periode. Sover hun i egen seng og på eget rom eller sammen med dere?

Lillegutt har våknet oftere i en periode, men da var det rett og slett et økt behov for mat. Ammet opp produksjonen så var problemet delvis løst, men han er veldig avhengig av kjølig soverom for å sove. Dersom det er kaldt og godt i rommet så sover han steingodt. Så vi voksne må bare vende oss til å fryse litt på tærne.

Dersom hun sovner i armene dine så kan det hende hun våkner opp fordi hun i en lett soveperiode plutselig oppdager at hun ikke ligger i armene dine lenger. At du ammer 3 ganger om natten er vel ikke så hakke galt egentlig, men jeg skjønner du vil slippe å stå opp flere ganger. Eldste vår våknet annen hver time og roet seg bare med mat....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...