Gå til innhold

Hormonspiral- bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått satt inn hormonspiralen Mirena. Er så fryktelig premenstruell så håper spiralen skal hjelpe.

Men sliter med bivirkninger. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd jeg var gravid. Typiske gravidsymptomer. Kvalm og sliten hele tiden.

Ser i pakningsvedlegget at kvalme er en bivirkning, men at jeg skulle bli helt tappet for energi står det ingenting om. Nå er vel jeg i en litt spesiell situasjon også, med 2 aktive tvillinger. Så de kan jo tappe en helt for energi selvfølgelig. Men nå er det ekstremt. Enkelte dager blir jeg helt tappa av bare å dusje...

Lurer på om det er noen andre som har opplevd disse bivirkningene og hvor lang tid det tok før det gikk over. Vurderer sterkt å fjerne hele skiten, for å gå konstant småkvalm er ikke gøy. Får skikkelig flash-backs fra jeg var gravid og lå de 3 første månedene på sofaen....

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg og var kvalm i starten, følte meg som i starten på en graviditet - dette gikk over etter ganske kort tid...

Men jeg har fått 4 ekstra kilo, store og ømme pupper - og gleden av å være premenstruell hele tiden!

Jeg og fikk satt inn spiralen for å få mindre pms - men takke meg til å ha pms og iallefall ha 2 uker hver måned hvor jeg kan snakke ordentlig til de rundt meg....

Jeg har hatt min i 3 måneder - og gir dette ikke seg innen noen uker skal den UT!

Håper den funker bedre for deg enn for meg når kvalmen gir deg - for det gjør den :)

Skrevet

Har mange bivirkninger jeg også, og satt inn min i juni. For det første blødde jeg i et sett i 3 mnd. Ikke mye, men nok til at det var irriterende. Hadde også mensmurringer og kvalme. Tok til og med graviditetstest, men den var jo selvfølgelig negativ. I tillegg har jeg fått baktriell vaginose flere ganger. Så nå er det nok, denna tingen skal UT!

• 2 uker senere...
Skrevet

Faens spiral..

Jeg skulle akkurat til å skrive et innlegg å spørre om erfaringer med spiralen..

Jeg satt den inn for 4 uker siden og har bødd siden da..

Hælvete assa..

Legen sa "SMÅBLØ"? Ikke pokker..

Seriøst, gidder ikke å blø i 3-6 mnd..det er den ikke verdt assa!!

Er det noen som IKKE har blødd??

Skrevet

Har kobberspiral. Bløtte ørlite i to dager, så måtte ha truseinnlegg. Men nå blør jeg ikke.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har to venninner som har hormonspiral. De blødde begge i 3 mnd. og siden har de ikke blodd i hele tatt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...