Gå til innhold

Svimmel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det svimler for meg nesten hele tiden. Fryktelig ubehaglig. Kan ikke gjør noen ting (les:husarbeid, lese, se tv, osv) før det svimler for meg og nærmest besvimer. Noen som opplever det samme? Hva kommer det av? tips om hva som kan hjelpe? Er i uke 8 + 3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det likens som deg, ikke noe artig.... Men dra til legen og sjekk blodprosenten din, blodsukkeret og blodtrykket! Er sikkert en av de tingene.... Hos meg så har jeg lavt blodtrykk så må bare holde meg i ro var beskjeden! Er det ekstra ille når du røyser deg osv?

Skrevet

Blodtrykket er fint, målte det før helgen. Har hatt svangerskapsdiabetes tidligere, så blodsukkeret er nok heller høyt enn lavt. Blodprosenten var fin noen uker før svangerskapet, ikke målt i det siste. Det er verst når jeg er aktiv. Hvis jeg ligger eller sitter blir det litt bedre. Og verre hvis jeg er sulten og tørst...

Skrevet

Huff ja det er ikke lett å vite, men blodprosenten kan jo ha forandret seg i løpet av noen uker da....

Høres veldig ut som jeg har det, er svimmel hele tiden. Men tar jeg ut av oppvask maskinen så er det like før jeg svimer av. Og når jeg er tørst, så har fått beskjed om å drikke vann hele tiden. Håper du finner ut hva det er :)

Skrevet

Har hatt det på samme måte fra uke 6-7 til nå i uke 11. Tatt masse prøver, og alt er som det skal være. Men gynekologen sier at selv om blodtrykket er bra ved måling, kan det komme og gå i løpet av dagen. Eneste måten å sjekke dette på var å gå med blodtrykksmåler hele dagen. Det kunne også være virus på balansenerven, men var jo mer sannsynlig at det var knyttet til svangerskapet. Noe nærmere svar har jeg ikke fått, men alle jeg har snakket med (jordmødre, lege og gynekolog) og alle innlegg jeg har lest om på nettet sier at det ikke er unormalt i et svangerskap og at det viktigste er å lytte til kroppen. ta det med ro og tenke positivt. Å spise ofte og drikke mye er alfa omega! Mange sier det kan slippe rundt uke 12, men jeg har også hørt de som holder på mye lenger, og i de værste tilfeller hele svangerskapet. Hos meg har det faktisk begynt å letne de siste dagene, så jeg håper det fortsetter sånn :) Lykke til

Skrevet

Jeg har det også på samme måte. Det er sikkelig ubehagelig... Dette er det 3 svangerskapet mitt, kan ikke huske jeg var sånn med den første men den andre var jeg også sånn. Merker veldig at man blir værre utover dagen, så det kommer nok også av at kroppen blir sliten. Kan jo være noe hormonelt også. Det forige svanger. så ble jeg bedre etter 3 mnd tid...så vi for bare håpe. Men det er merkelig at det føles helt likt til så mange, på første innlegget var det som om jeg skulle beskrive det selv:-). Denne uken ble jeg så dårlig at jeg ble helt sengeliggende, svimmelheten og kvalmen ble bare sterkere og sterkere og til slutt fikk jeg ikke i meg noe mat. Var veldig dårlig i fire-fem dager, men så ble jeg plutselig bedre og matlysten kom tilbake. er i uke 8...så er vel noen hormoner som herjer ekstra ille i kroppen nå kanskje.

Skrevet

Har det akkurat på samme måte... Er i uke 8, hadde min verste uke hittil forje uke... og virker som at denne uka vil bli like svimlende...

Er ikke veldig kvalm, men kjenner at matlukt gjør meg litt småuggen.

Så var det svimmelheten. Det hjelper etter at jeg har spist mat og drukket vann. Igår fikk jeg problemer da jeg gikk inn i en stor matbutikk. Var nære ved å besvime tror jeg, veldig merkelig! Det svartner for meg hvir jeg reiser meg opp fort. Og blir svimmel hvis jeg ordner med noe i leiligheten. Idag fikset vi litt i leiligheten, jeg måtte sette meg ned og spise et eple. Etterpå ble det litt bedre.

Har begynt å spise ekstra jern, merker ingen positiv effekt.

Tenker med skrekk og gru på jobben... Var borte fra jobb på fredag, lurer på om jeg blir borte imorgen også og bestiller legetime.

Fikser dere å jobbe 100%?

Jeg håper dette går over!!!!

Skrevet

er 7+6 og føler jeg går på en snurr hele tida.. :P

flere ganger for dagen må jeg holde meg fast eller støtte meg og stå helt stille for å ikke dette i bakken..dette skjer ofte når det er lenge siden jeg har spist eller fått i meg drikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...