Gå til innhold

hvordan få nesten 3åring til å leke mer selvstendig???HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

frøkna vår er kjempe flink til å leke, så lenge vi er med på leken. hvordan kan vi oppmuntre/lære henne til å leke mer med seg selv?? Tar gladelig imot råd!!

Skrevet

Min erfaring er at min gutt (på nesten tre) er kjempeflink å leke selvstendig hvis jeg gjør husarbeid.

Hvis jeg bare ser tv, leser avis eller bok kan han begynne å mase om at jeg må være med, men hvis jeg tusler på og "leker" med mine ting jeg også, så er det liksom greit.

Skrevet

Er 3 åringen din yngst eller eldst? Dersom hun er eldst, så er det bare å smøre seg med tålmodighet til den minste blir stor nok til å være med å leke. Sånn var det i hvertfall her. Min datter har svært sjelden lekt seg selvstendig eller f eks på rommet sitt alene. Men nå er yngstemann blitt 2 år og nå leker de seg oppe på rommet hele tiden. Det er jo ikke noe tips om å få henne til å leke selvstendig, men den det er vel kanskje heller ikke målet(?) Målet er vel kanskje at hun lærer seg å leke uten at dere er med? :) Ny verden her i hvertfall etter at de begynte å leke seg mere sammen! ;)

Skrevet

hun er eldst ja. godt å høre, og de to er allerede veldig opptatt av hverandre. minstemann er 6 mnd. da har vi noe å se fram til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...