Gå til innhold

Sove ut i helgene?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her som får sove ut i helgene? Mener at mannen står opp med babyen og at mamma får sove ut, eller står alle mammaer opp like tidlig i helgene også?

Får din mann ligge å dra seg mens du står opp??

Skrevet

Vi prøver i størst mulig grad å ta en dag hver i helgene. Denne helga har jeg fått sovet ut både lørdag og søndag, og det er helt fantastisk! :o)

Skrevet

ja slik har vi også gjort det. byttet på natten og i helgen har jeg fått sovet ut begge dagen. vidunderlig!

Skrevet

fy fader å heldige dere er!!! her ligger mannen og sover enda og jeg er så trøtt....

Prøvde å foreslå at han kunne stå opp med baby, men da bare lo han av meg. GRRRRRRRRRRRRRRR,,,, Får jo aldri sovet ut jeg da. Mens han sover ut hver helg.... GRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Skrevet

Vi tar annenhver søndag, og idag var det såklart sambo sin tur siden det er farsdag. Lørdagene står vi opp sammen da vi går på babysvømming. Men ikke altid det er soving, bare mer avslapping i sengen og sleppe å stå opp å mate.

Skrevet

Jeg har sjømann. Når han er hjemme er det han som står opp hver dag:o) Etter eget ønske da! Han er A-menneske, jeg er en veldig seig B...

Skrevet

Mannen står opp med eldste på 3 hver dag også i helgene, og om jeg spør henter han lillepia når hun våkner i helgene.

Skrevet

Jeg får sove ut en gang i blandt, men vi har ikke noe fast opplegg... Misunner alle dere som får sovet lenge ihvertfall en dag i uka... De gangene jeg får mannen min til å ta henne på morgenen er det som om jeg "skylder" han å ta henne resten av dagen...

Skrevet

Her tar mannen begge barna om morgenen hver eneste helg, både lørdag og søndag siden jeg ammer om natten. Har ikke spurt om det engang. Siden det er farsdag i dag så sto jeg opp uten at han våknet og da han sto opp et par timer senere så hadde han så dårlig samvittighet og ville at jeg skulle legge meg.

Når jeg ikke ammer om natten, så tar vi en dag hver i helgene... :-) Skulle bare mangle, og jeg hadde ikke godtatt noe annet heller..

Skrevet

Mannen min tilbyr seg å ta datteren vår hver lørdag- og søndags morgen, så jeg kan sove ordentlig ut om jeg trenger det. Han tar henne i åttetiden, putter henne i det elastiske bæresjalet og tusler rundt og steller i huset. Hvis hun blir sulten igjen før jeg våkner så tiner han noe frossen morsmelk og gir henne på flaske.

Etter en spesielt søvnløs natt forrige helg så sov jeg faktisk helt til kl. ett, og det var godt!

Skrevet

Hei hei jenter=)

Som svigermor sa, så har jo også jeg behov for å sove ut. Jeg står alltid opp med vesla lørdager og sambo på søndager. Så, søndagene er mine sove-ut-dager. Herlig=)

Skrevet

Vi har hver vår dag i helgen så får vi begge sovet ut. Mannen må jo tidlig opp i ukedagene for å dra på jobb, så det er jo godt for han å få en dag og få sovet ut på også. Han pleier også å ta mini en halvtime - time før han drar på jobb slik at jeg får litt ekstra søvn også på hverdagene. Slik har vi gjort det omtrent siden gutten ble født.

Skrevet

jeg får sove ut i helgene hvis jeg vil:) pappan syns det er så fint å få egentid på morgenen, lillegutt er så blid og morsom da, og han er så lei seg for at han går glipp av det i ukedagene.

enten er de bare i stua, eller så er det trilletur eller så kjører de og kjøper kaffe. han er 9 uker i dag:)

Skrevet

Jeg har lillegutt om natten og dagen uansett om det er helg eller hverdag. Foreløpig går det greit, selv om det selvsagt hadde vært deilig å få sove litt lenger enn maks 1,5- 2 timer i strekk :-)

Skrevet

Uff, jeg blir så misunnelig!! Hvordan skal jeg få min mann til å skjønne dette da? Hadde trengt så sårt å få sove ut litt jeg også. Høres helt fantastisk ut slik dere beskriver det :)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har det slik!

Må jo innrømme at jeg er nok en kontrollfreak og at det derfor også har blitt sånn, men nå hadde det vært deilig å endre litt på de rutinene ja.

Jeg liker nok å ha kontroll og da blir det jo til at man ofte ender opp med å gjøre alt selv...

Skrevet

He he ingen råd fra meg LilleMy08, vil bare si at jeg kjenner meg igjen i det du sier. Vi er nok litt i samme båt :-) mager trøst men... Du får vise ham innleggene her da vettu :-)

Skrevet

Mannen min står opp hver morgen med babyen ca 0600/0630. Gir henne melk jeg har pumpet opp dagen før. Så kommer 4åringen og da ordner han henne også og de går i barnehagen, babyen kommer inn til meg og vi sover videre begge to. Jeg hadde aldri tilbydd babyen å stå opp så tidlig, nei, her er det mørkt soverom og ikke stå opp før det passer mamma, hehe....

I helgene prøver vi å stå opp en dag hver, men det hender også at storesøster ser på tv og babyen får være med henne og vi "slumrer" i sengen med åpen dør inn til stuen, hvor jentene sitter maks 2 m fra meg da. Storesøster er veldig ansvarlig, snart 5, og gir beskjed om det er noe. Dessuten hører vi babyen hele tiden og da får vi våknet litt rolig vi voksne. Så her går ting også på voksne sine premisser, det er mulig! =O)

Skrevet

ehh her bytter vi på uten noe spesielt system både i helgen og i ukedagene. Jeg tar selvsagt mest mulig i uka da han skal på jobb

Skrevet

Her får jeg aldri sove... Lillegutten er nå 6,5mnd og jeg må stå opp med ham hver dag (også i helgene).. Mannen min mener det er hans rett å sove lenge i helgene siden det er han som arbeider og tjener penger i ukene..

Skrevet

Og idag presterte han faktisk å bli sur fordi jeg lå på sofaen og var utslitt etter å ha stått opp tidlig med gutten og etter at jeg hadde hatt gutten hele dagen mens jeg vasket huset. Og hva hadde han gjort? Joda, sovet lenge, sett på tv og sittet foran pc`n. Idag er farsdag, men det har han jo hver helg..

Skrevet

Mannen min klarer å sovne på 2 sekunder (anywhere anytime!), så om jeg trenger det står han opp om morgenen med frøkna og jeg får sove litt til. Han kan nemlig legge seg nedpå senere på dagen og få litt søvn, det klarer ikke jeg. :(

Noen morgener våkner vi og jeg kjenner at jeg ikke får sove mer uansett, da står jeg opp, så han kan få sove.

Skrevet

Prøver så langt det er mulig at vi tar en dag hver i helgene! Skulle bare mangle!!

Det dere kan argumentere med er bla:

* Dere var 2 om å lage ungen!!

* Dere er 2 om ungen!!

* Er dere i permisjon så kan du si det at permisjonen gjelder faktisk kun fra mandag til fredag, er det dere får permisjonspenger for!!!

* Hvordan kan mannfolk kreve at dama skal være fresh og sexy foran dem når de aldri får søvn??

Hvis han skylder på det at han jobber, så si det at han kan få lørdagsmorgenen og du tar søndag! Rett og slett!

Hadde samboern min her nekta, så hadde jeg på trass "flytta" opp til mamma for noen uker (hun bor 65 mil unna), så kunne han virkelig fått savna oss!!

Skrevet

Hei ✩☆♥Trultemora ♥Emilie♥☆✩

Veldig bra argumenter!! Likte spesielt det at permisjonstiden kun gjelder mandag til fredag :o)

Oh HALLO!!!, de vil jo at vi skal se freshe ut ;o)

Skal prøve disse ;o) Ellers blir det flytte argumentet ;o)

Skrevet

Her sto jeg opp alene de første 6mnd. Det var jo en selvfølge i ukedagene siden pappa drar tidlig på jobb, men han kom med dumme argumenter om hvorfor han sku få sove lenge i helgene! Jeg syns det blir for dumt å si at "jeg jobber, så da får du ta ungen"! For sånn som andre over her sier, når skal liksom vi mødre få sove ut da??

Etter 6mndr var jeg lei å sa til han at om jeg skal tidlig opp i helgene så skal du å det! Å i tillegg så sa jeg det at det er mye kosligere å stå opp sammen! Så det har vi gjort i det siste. Syns dette er veldig greit jeg, men jeg savner jo å få sover ut:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...