Gå til innhold

en flaske mme på kveldstid/natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på om jenta mi blir mett på kveldstid, virker som hun aldri blir fornøyd liksom. Har sittet å ammet henne i 2 snart 3 timer nå...med noen få pauser for å prøve å legge henne i vogga....men nei!

Kunne det ha hjulpet å gitt henne ei flaske mme på kveldstid tro? kan det hende hun sover lengere da også?

Men jenta mi gulper litt etter jeg har ammet henne, vil ikke det si at hun er mett da??

Håper på gode svar :)

Skrevet

Hvis du ammet henne i 2-3 timer, så spørs det vel egentlig om du har melk igjen i brystene? Det er ikke suttebehovet hennes som gjør at hun vil ligge ved brystet og kose seg? Hvis hun faktisk ikke blir mett kan det kanskje hjelpe med litt mme, men kanskje verdt å vente å se om det fortsetter slik eller bare er idag...?

Slik holdt lillegutt på en stund i begynnelsen, helt til jeg ga ham en smokk - da var han fornøyd... :-)

Skrevet

ja det kan godt hende det er suttebehov, jeg vet ikke. Prøver smokk men spytter den bare ut igjen å blir sint. vil ikke sutte på fingeren en gang...så skjønner det ikke helt.

Skrevet

Sånn har jeg det også! kan sitte i timesvis minst 1 gang om dagen, og ellers går d ca en halv time mellom hvert måltid på dagen( om natta derimot går d 2 timer, og noen ganger sover hun da 4-6 timer sammenhengende) men er jo veldig strevsomt på dagen, man blir totalt fengslet, kan ikke gjøre aent enn å sitte med babyen hengende i puppen, får ikke gjort noenting iksom..

er kjempesliten om dagen og har tenkt på MME mange ganger som løsning, men vil ikke ta d steppet, for jeg vil jo fullamme..er så redd for kolikk åsånn..men hu virker jo aldri fornøyd..tom i går kveld så ammet jeg så lenge å ble helt svett, hu slapp puppen selv og skreik så jeg trodde kanskje hun ikke får ut noe? men jeg pumpa ut 6 ml og hun slukte d rått! og var like sur og grinete og skulle ha puppen i 2timer til....

hva skjer liksom? noen som vet hva d kan være? blir helt svett jeg..

Skrevet

man har jo mindre melk på kveldtid. det er mer av den fete melka og mindre av den tynne.jeg ammer hele tiden på kvelden, og 2 ganger har det hendt at jeg måtte ty til mme på kvelden, siden han ikke ble mett og jeg hadde ikke mere melk. han blir utålmodig og sint. jeg har han også til brystet ofte. noen ganger tenker jeg hvor enkelt de med flaske har det. men jeg gir meg ikke. drikker vørteløl og ammete, for å prøve å få opp melkeproduksjonen på kvelden,

Skrevet

Hadde det sånn en periode vi også. Ammet med halv times/times mellomrom på kvelden og gav smokk i mellomtiden. Så blir det litt mindre slitsomt for begge to enn å amme konstant i timesvis, pluss at det blir tid til litt produksjon mellom ammingen.

Produksjonen økte etter en del sånne kvelder, og vi slapp å bli avhengige av MME. Tror vi gav henne det en gang da vi ikke fikk roet henne. Poenget mitt var at det kan være praktisk å slippe MME ved å kun gi litt hvis helt krise, og så heller håpe at produksjonen tar seg opp. Leste på ammehjelpens sider at melken som kommer på kvelden er den feteste melken, og derfor er det kanskje ikke så farlig om de får litt lite kvantitet noen kvelder, ettersom kvaliteten er god.

Men altså, dette fungerte for oss og er ingen fasit.

Skrevet

Mitt tips er at du pumper ut egen overskuddmelk på morgenen og gir dette på kvelden. Dermed går ikke mme på bekostning av din produksjon. Dette er også en lur måte å holde egen produksjon oppe på.

Men vondt i magen (for mye mat, luft, ingen rap) gir økt sugebehov, og dermed mer vondt i magen. Prøv å gi henne smokk. Pass på at hun raper. Noen ganger presser en rap ut melka så det blir gulp.

Min tass liker å ligge på magen, og det får han så lenge jeg er rett i nærheten. Da får han lettere ut luft og rap (som jeg ikke får ut alltid) samt han koser seg og det er vanskeligere å miste smokken.

Litt påfyll kan gjøre at de sover lengre om natta, men det er uansett begrenset hvor mye plass de har i magen og de minste må derfor die oftere.

Skrevet

Det er normalt at de henger i puppen hele kvelden :)

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Lar du henne die så mye hun vil så kan det hende hun sover lengre strekk. Benk deg til i sofaen med fjernkontroll i den ene handen og noe godt å drikke i umiddelbar nærhet :) Det varer ikke evig dette heller.

Skrevet

Hvor gamle er barna deres? betryggende å vite at det ikke bare er jenta mi da.

Skrevet

hm.. hvor lenge driver de på med dette da?

min lille snuppe er jo kun 3 uker da... men jeg kjenner jeg tåler ikke dette for lenge...blir helt utmatta, stressa, svett og til slutt irritert og oppgitt!=(

Skrevet

jenta mi er nå 5 uker og har merket at hun faktisk bare er overtrøtt på kveldene. først så trodde jeg at hun ville ha pupp og ammet hele kvelden til kl va ca. 23. nå ammer jeg og bader henne rundt kl 20, så er det i seng for å sove. Når jeg legger henne passer jeg på å legge babyteppet litt over nesen og da sover hun i 4-6 timer! Tenkte jeg bare skulle dele det lille trikset som funker på jenta mi.

Skrevet

gammel er hun? for sånn var min lille også.

gjorde ikke annet enn å amme han på kveldene..trudde jeg hadde forlite melk jeg da..

Men han også gulpet opp igjenn, så trur nok det var mere for kosen sin del (han vil ikke ta smukk)

Han var vel 3-5 uker da han hold på sånn. Men det forandret seg. Han er 11 uker nå, og er ikke sånn lengre..

Skrevet

Her ble det mye napping i puppen på kveldstid en periode, så nå pumper jeg ut overskudd på morningen. Han får da en flaske når han legger seg i åttetiden og er da strålende fornøyd :) Dessuten er det ganske slitsomt å amme hele kvelden og i tillegg kan far avlaste med mating og legging.

Skrevet

Mi snuppe var også sånn de første månedene.. Hun kunne ligge 5 timer i strekk ved puppen.. Ble aldri ferdig! Men hun ble heller aldri ferdig om dagen, og følte jeg ikke fikk gjort noenting om jeg fulgte hennes fløyte.. Det var nok bare ett stort sugebehov, og hun tok ikke smokken.. Det jeg gjorde etterhvert var å legge inn ærender mellom puppingen på dagen, så det naturlig ble rom mellom ammingene.. På kvelden roet hun seg da etterhvert.. da utnytter hun bedre tiden ved puppen.

Hun får kose så mye hun vil i 6-7-tiden, også har vi begynt med mme også for at det skal bli lettere med barnevakt(brukte 1mnd på å få henne til å ta flaske!;))og er hun skrikete etter hun har fått ligge til puppen litt tid, skjønner jeg at det egentlig er trøtt hun er, og vil bare bli trøstet med pupp.. Da tar ofte faren henne og går og vugger henne..

Gradvis mindre og mindre- og underholde henne på andre måter fungerte for oss iallefall:)

Skrevet

De fleste roer seg i tremånedersalderen. Noen holder på lengre. Nå høres det sikkert fryktelig lenge ut iom at du er sliten. Har du en pappa som kan trå til og avlaste deg litt?

Det beste er å avfinne seg med at slik er det en periode fremover. Det kan være lurt å legge til rette for at du skal kunne kose deg og, ha litt godt å spise/drikke klart, laptop og tv. Og så er det pappaens jobb å være håndlanger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...