Gå til innhold

Problem med svigers og tale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal holde tale til min mann i bryllupet. Der vil jeg også ta med de personene som har betydd mye for meg - som mine foreldre og min forlover. Det er jo vanlig at man sier noe til svigers også - problemet er bare at de aldri har akseptert meg. Selv ikke etter 7 år og 3 barn. Og de har gjort alt for å ødelegge dagen for oss, som å nekte oss invitere folk vi vil ha med for da kommer ikke de osv, vil ikke komme i kirken fordi det blir så lang tid å vente til middagen (kirken er kl 14 og middagen kl 17). Jeg har lyst å si at la være å komme da, men da har min kjære blitt veldig lei seg. Foreldre er jo foreldre. Hva i allverden kan jeg si i min tale om de? kan jo ikke akkurat takke for at de har tatt så godt i mot meg, eller takke de for at de har gjort min mann til den han er i dag. Han er totalt forskjellig fra de! Tips eller råd??

Sliter abnormt nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke nevnt de i talen i det hele tatt. hva er vitsen med å nevne de når de ikke aksepterer deg i det hele tatt??? si det du vil om mannen din,foreldrene dine,forlvoeren din og andre du vil nevne,men svigers hadde jeg gitt faen i. de gir jo tydeligvis faen i deg. så vidt jeg hadde giddi å bedt de...

Skrevet

Hvis du føler du må nevne de:

Takk de for at han kom til denne verdenen, oppdro han til å bli en selvstendig og en person med gode verdier (nevn gjerne da de verdiene du mener han ikke har fått fra de.)

Skrevet

Dette er din sjangse til å heve deg over svigers!

Hvis du tenker deg GODT om, er jeg sikker på at du kan finne i hvertfall

èn hyggelig ting. (Som når du skal gi noen ris, så starter en som regel med litt ros.)

Er de gode besteforeldre? Hva med å takke for måten de tar seg av barnebarn på?

Tipper at den ene er mer sta en den andre? Hva med å "smiske" seg innpå den av de som er snillest? Isåfall, tenk ut en positiv opplevelse i forbindelse med feks. svigerfar (hvis han er snillest)... Nevn dette, og han vil kanskje mykes opp for deg, og godsnakke med svigermor??

Lykke til uansett :)

Skrevet

Meg over her igjen...

Glemte å nevne at si at du de har vært flinke til å oppdra han som en selvstendig mann som kan ta egne valg, og håp at svigers klarer å lese mellom linjene (les; HANS valg er deg!!)

Skrevet

*Ler* Helt geniale formuleringer her!! 1000 takk!!

Har tenkt på å si noe fint - men som de gjerne kan lure litt over. De er fantastiske besteforeldre - bare så trist å få høre av mannen da vi har vært der at unga ikke gjør si eller så.. og det er min feil.. Har slutte å le av det - nå blir jeg bare trist. Jeg har aldri sagt eller gjort noe - det er bare det at jeg ikke er god nok ( var alenemor til 1 barn = hore - da jeg traff han). Nå er det kun kort tid igjen til bryllupet og de har øket sin hat kampanje mot meg.. Men jeg skal ikke la de ødelegge denne dagen for meg!!

Kom gjerne med flere "fine - men tvetydige" innspill!!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...