Gjest Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Når våkner/står dere opp! Hvor mange dupper har de i løpet av dagen? Og når legger de seg? Har en liten som cåkner første 04.30-får flaske og sover 1time til,står opp før 06. dupp 07.30-08.30 dupp 11-12 dupp 15-15.30 legger seg kl19 Hvordan skal vi få han til å sove litt lengre på morgenen??? Noen tips?? Bør vi kutte ut den siste duppen på 30minutter??? åå så trøtte:/
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Har desverre ingen tips til deg men sånn ser det ut her. Får pupp 0530, sover videre til 0700-0730 Dupp kl 0900/0930 sover da 1.5 time Dupp igjen kl 1400 sover da 1 time. Legger seg 1830.
BEA-77 Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Vår gutt er 11 mnd nå, og har brukt å våkne mellom 5.30 og 6.30, men de siste ukene har han sovet til 7.15-7.45. Jippi!!!! Har ingen triks eller råd, for dette har han regulert selv. Men vi har vært strenge på at frokost ikke har blitt servert før 7.30, slik at han ikke venner seg til å våkne for at han er sulten tidligere på morgenen. (ammer ikke og får ikke flaske før til grøten, ligger på eget rom) Står opp mellom 7 og 7.45 Legges etter tre timer ca 10- sover fra 1 til 1,5 timer Legges etter tre timer ca 14-sover fra 1 til 1,5 timer (noen ganger kun 30 min) Han får ikke sove etter 15.30. Legges for natta kl. 19 Totalt sover han ca 14-15 timer i døgnet. Han spiser veldig godt og er stort sett blid og fornøyd.
Galskapens overhode Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 jeg synes dere er heldige som har barn som sover igjen bare de får melk i magen. Her starter dagen SENEST kl 6.. Slik har han vært omtrent siden han var 6-7 mndr. Nå blir han snart 10 mndr. Han legger seg kl 19, våkner for melk kl 01, og ca 05, rett etterpå er han klar for dagen.. Men det er jo fint at han har disse rutinene til han begynner i barnehagen da.. Så få vi kost oss litt på morgenen..
Let's hear it for the boys! Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Det varierer veldig her i huset, men stort sett ser det slik ut: Våkner en gang mellom 4-6, får flaske, sover til 7-8.30 Dupp en gang mellom 10-11, til ca. 12-13 Dupp 15-16 Legger seg kl 20 Jeg har dessverre ingen råd.
***Lille lykke*** Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Jenten her legger seg 20.30 og sover sammenhengende til mellom 08.00 og 10.00, så hun har jo i utgangspunktet et godt sovehjerte. Det vi imidlertidig merket de siste ukene, var at hun våknet i 22-23 tiden om kveldene og gren helt til hun fikk komme opp å herje litt, for så å sove igjen etter en times tid. Eg tror at babyer lett kommer inn i en vane der de VET at de snurrer mamma og pappa rundt lilefingeren! No har vi konsekvent ikke tatt henne opp om kveldene den siste uken, og no våkner hun ikke lenger om kveldene. No vet eg ikke kordan gutten din reagerer hvis ikke han blir tatt opp, men prøv å overse han så lenge som mulig. Gi han smokken, ligg han ned, men ikke ta han opp med en gang. Kanskje etter en tid sovner han igjen? Alternativt, kan han ikke sove oppi sengen med deg/dere? Det gjør snuppa her av og til. (vant med det fra hun var baby)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Vet ikke om jeg ville ha kuttet den siste duppen. Vil tro at det mest sannsynlige resultatet blir at du må legge han tidligere fordi han er stuptrøtt, og så våkner han bare ennå tidligere på morgenen. Gutten din sover jo ca 11 timer på natta (om han sover fra 19 til 06), så vil tro det er vanskelig å få han til å sove lengre. Det man derimot kan gjøre er å forskyve sovetidene. Vi hadde også en gutt som stortsett tok dagen mellom 05 og 06. Det vi gjorde ver å flytte den siste duppen litt senere, og flyttet teggingen tilsvarende. Tok ganske lang tid (sikkert over en uke) før det gav utslag på morgenen. Men nå sover han fra ca 20 til 07 (altså 11 timer), noe jeg synes er helt ypperlig.
ulydia Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Jenta vår på 10 mnd legg seg mellom halv 7 og 7 (av og til litt før halv 7, viss ho er veldig trøtt). Ho våknar mellom 7 og 8, som regel halv 8. Ho får aldri flaske i senga, men først når vi har stått opp og stelt oss (som regel i 8 tida). Ho sover også på eigen rom, så dei få gongene ho våknar tidleg (i 6tida), ligg ho ei stund og pludrar, for så å sovne igjen. Når det er morgon (tidlegast kl 7, helst halv 8) markerer eg dette med å skrue på lyset, seie god morgon og ta ho ut av senga. Viss ho våknar før det er morgon og byrjer å rope, lar eg lyset vere av når eg går inn, kviskrar når eg snakkar til ho, legg ho til rette og går ut igjen. Dette pleier ho å roe seg med. Første duppen har ho i 10-11 tida, andre duppen har ho i halv 2-halv 3 tida. Ho bruker å sove ca 2 til 2 1/2 timar tilsamans på dagen, fordelt på desse to lurane. Det varierer litt kor lenge ho sover på kvar enkelt lur, alt frå ein halv time til halvannan.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Våkner rundt 7-8, for litt pupp i senga mi og er jeg heldig dupper hun litt til. Står opp rundt 9. Dupp ca. 10.30 og sover 1-2 timer. Dupp igjen i 14-14.30 tiden, og sover da 30-60 min. Natta ca. kl.19.00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå