Gå til innhold

Den ultimate søskenvognen. Hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var og kikket litt rundt på søskenvogner i dag, og det finnes jo mange fine. Men jeg syntes det virket så åpent å bare ha en bag/softbag til den minste. Virket ikke særlig lunt.

Hvordan gjør du/har du gjort det?

Noen å anbefale?

Skrevet

Jeg har også bare sett, men har fått det ned til to aktuelle. Easyealker sky sin duovogn og Carena Double Swing. Jeg vil ha separate kalesjer og hardbag for babyen, så da er det disse to jeg har funnet.

Tror det blir Carenaen på oss, siden det er ganske stor prisforkjell. 3499 mot 7699 på Easywalker sin. Da kommer bagen utenom.

Tenker også som deg og synes det blir for lite med en mykbag til babyen. Og greit å ikke betale alt for mye for en vogn som ikke blir brukt i det evige når det er 15-16 måneder mellom og eldste sikkert ikke vil sitte mye mer i vogn etterhvert.

Skrevet

Åh, så geniale forslag!:)

Jeg har sjekket opp alle nevnt over, og er letta over å finne ut at det finnes slike vogner! Med separate kalesjer osv...

Tusen takk!!

Det er notert!!:)

Skrevet

Jeg bruker Phil&Teds søskenvogn. Det er litt under 2 år mellom mine barn så den passer oss veldig bra. Men hvis du har veldig tette barn så anbefaler jeg den ikke.

Skrevet

Jeg har 14 mnd mellom mine 2 siste, og har OTH duo med bag.

Kjempefornøyd.

:)

Skrevet

Jeg har også OTH sin. Er veldig fornøyd med den. er visst den smaleste tvillingvogna på markedet og kommer frem på de fleste steder med den. Det eneste minuset er at bagen er litt liten og det kan bli trangt på vinterstid med sovepose oppi.

Skrevet

Flott!

Takk for enda flere forslag!:)

Ante ikke at det fantes så mange fine...

Nå skal det nok bli en enkel sak å velge ut den vi synes passer:)

Skrevet

OTH er kjempefin, samme med TFK.

Men vi har nettopp kjøpt ny TFK , så det blir nok en litt billigere variant som søskenvogn tenker jeg..

Skrevet

carena duble swing er like smal som oth, og har separate kalesjer som du sier, med oth kan du ikke bruke kalesjen til størstemann når du har minsten i bag mot deg.

har hatt og brukt carena duble swing i seks mnd nå (deriblant en måned i spania) og er kjempefornøyd, både med prisen og vogna:o)

Skrevet

Jeg har 18 mnd mellom mine to og har kommet godt igang med søskenvogn bruk. Som alltid er det først når man har fått begge og kjøpt vogna en skjønner hvilke behov man virkelig har. De tingene jeg syntes er viktige er vekta, finn den enkleste du kan. Vogna kan ikke bli enkel nok tror jeg. Den skal kanskje ut og inn av bil, opp og ned bakker, og begge ungene veier en del tilsammen og de blir ikke lettere. Så ville jeg sett på lengden på vogna og fotbrettet. Endel vogner har fotbrett som ikke kan tas opp og noen av disse gjør at barna for vondt i beina dersom de ligger stille lenge (sover). Vet om flere barnehager som har måtte kjøpe nye vogner på grunn av dette. Det er veldig greit å ha minsten mot seg i starten men det er mange vogner som ikke kan dette. Det med seperate kalesjer som mange over skriver om har jeg aldri følt at jeg skulle trenge. Jeg har det ikke på min vogn (har to titteluker) og aldri følt at jeg skulle trengt. De jeg kjenner som har søskenvogn og har brukt disse masse sier det samme som meg. Så ville jeg sett på hvordan handlekurven under er. Noen er små og vanskelig å komme inn i. Med to små barn er det alltid mye som skal med og det er veldig greit å kunne legge ting under. Mitt råd er å finne en vogn som er god å trille for deg, det er superviktig hvis du skal bruke den mye, så er det viktig at den er god for barnet både i våken og sovende tilstand.

Dette var mine erfaringer, er jo ikke sikkert dere er enige. Vi har en titanium og jeg syntes den er grei å trille men elstemann trives ikke så godt i den. HAn trives på trilleturer, helt topp, men får ikke sove i den og han sovner lett. Billig og grei vogn for de som ikke er ute hele dagen så storebror/søster skal sove.

Skrevet

Jeg holder også på å kikker på tvilling/søskenvogn nå, og spekulerer meg grønn på hvilken type vi skal velge. Liker veldig godt carena sin, der man får den babybagen på siden av, men liker ikke det at den andre ungen skal sitte motsatt vei. Vil gjerne ha en vogn der begge er vendt mot meg. Og det er visst ikke så lett å finne en slik vogn. Iallfall har ikke jeg funnet det. Har jo tenkt på dette med om det er nødvendig med separate kalesjer, og er veldig usikker på det. Får to stk med 12-13 mnds mellomrom, så vet ikke helt hvilke krav jeg skal sette til vognen. Både babyen og storebror kommer jo til å sove i den, så den må være behagelig for begge to når det kommer til å ligge i den.

Nei vanskelig dette her gitt =)

Skrevet

Ja, jeg har veldig lyst på separate kalesjer. Men det du sa om fotbrettet, Lillebror og Storebror, har jeg faktisk ikke tenkt på. Men det er noe som jeg definitivt blir å legge vekt på! Den eldste må jo også få det godt i vognen.

Lurer på om det er stormtrekk til delen til eldstemann på søskenvogner?

Tusen takk for delte erfaringer alle sammen!!:)

Nå er det bare å velge den som passer oss... Saumfarer nettet, og det er jo mange av disse vognene beskrevet ovenfor som er kjempekjekke. Tror prisen vil få avgjørende faktor. Selv om jeg er litt skeptisk til merker som jeg ikke har hørt så mye om.

Hmm... Ikke lett dette.

Skrevet

Jeg synes også carenaen virker veldig grei, men har ikke tenkt på det du sier om at de må sitte motsatt vei. Hmm.. For det er jo litt greit siden eldste ikke er så mye eldre.

Ja, det er jammen meg vanskelig, du!:)

Skrevet

Ja jeg vil gjerne ha dem samme veien, og aller helst vendt mot meg, og da er vel carena uaktuell siden det ikke er mulig å snu styret. Men ellers virker det som en kjempekjekk vogn.

Nei jeg klarer ikke å bestemme meg jeg. Trodde jeg hadde gjort det, men har visst ikke det likevel hehe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...