Gå til innhold

ABC fødeavdeling på Ullevål Hotell

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag fikk jeg brev fra ABC fødeavdelingen som ønsket meg velkommen til å føde der 12. jan! Ble kjempeglad, da spesielt med tanke på at det er under 1 uke siden jeg søkte. Er det flere her inne som skal føde der i januar? Møtte ei på sist BIM treff for januarmammaer, men husker dessverre ikke hva hun/du het :-)

Fortsetter under...

heia:)det kan nok ha vært meg:) jeg skal føde på abc og har termin 8 januar så da kan det jo fort hende at vi treffes der:) men det var oxo ei til som skal føde der men husker ikke hva hun het... jeg er utrolig dårlig på navn:S

Meg det! Var det deg som egentlig hadde fått plass på Ahus? Så bra at det ordna seg.. tror ikke du kommer til å angre. Jeg er ihvertfall kjempe trygg på at det var et lurt og trygt valg. Hvilken jordmor har du fått?

Ja, det var jeg som egentlig hadde fått på A-hus. Jeg har fått konsultasjon hos en som heter Eva-Britt. Har ikke fått den før i slutten av desember, så får så vidt vært innom der før jeg føder :-) Er kjempespent! Skal innrømme at jeg har lest alt jeg kommer over av naturlige fødsels "hjelpere", som boken til Anna Eahlgren og Pierre Vellay og historier fra nettet.

Annonse

Pierre Vellay boken var veeeeldig tungt lest (skrevet på dansk og på 70-80-tallet...), men synes den jeg forstod var kjempebra! Alt virket så logisk! Den delen i Anna Eahlgrens bok om Fødsel uten smerte var en flott oppsummering av Vellayboken. Men er glad jeg hadde lest den først, så nå bruker jeg bare Annas bok som oppdatering.

Jeg skal også føde på ABC, var der på mandag og det ser superfint ut! To bøker om naturlig fødsel/smertelindring som jeg synes var fine: Dr Gowri Motha, Gentle Birth Method, og Ina May Gaskin, Ina May's guide to childbirth.

bringebærbladte for/mot hva?

Tror de har veldig god oversikt over hva som finnes både av litteratur og teknikker på alternativ smertelindring på ABC. Ser for meg at de som jobber der er av ildsjeltypen. Jeg var også hos Ewa. Husker ikke anette, så tror ikke jeg hilste på henne.

Annonse

jo.. også er de veldig åpne for at man skal fortelle selv hva slags ønsker, redsler eller preferanser man har i forhold til fødselen. Jeg ble ihvertfall oppfordret til å skrive et brev hvis det var noe spesielt jeg tenkte på. Hvis man vet, evnt ikke vet men er redd for, hvordan man reagerer på smerte f.eks så kan man skrive om det.

Bringebærbladte/kapsler skal bla. hjelpe til med å styrke muskulaturen i livmoren, noe som er fordelaktig både under og etter fødsel.

Info om bringebærbladte:

http://www.motherandchildhealth.com/Prenatal/raspberry.html

og

http://www.askbaby.com/raspberry-leaf-tea.htm

Man får det på helsekosten, men jeg synes den beste er en jeg har bestilt fra www.gentlebirthmethod.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...