Gå til innhold

ABC fødeavdeling på Ullevål Hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag fikk jeg brev fra ABC fødeavdelingen som ønsket meg velkommen til å føde der 12. jan! Ble kjempeglad, da spesielt med tanke på at det er under 1 uke siden jeg søkte. Er det flere her inne som skal føde der i januar? Møtte ei på sist BIM treff for januarmammaer, men husker dessverre ikke hva hun/du het :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia:)det kan nok ha vært meg:) jeg skal føde på abc og har termin 8 januar så da kan det jo fort hende at vi treffes der:) men det var oxo ei til som skal føde der men husker ikke hva hun het... jeg er utrolig dårlig på navn:S

Skrevet

Meg det! Var det deg som egentlig hadde fått plass på Ahus? Så bra at det ordna seg.. tror ikke du kommer til å angre. Jeg er ihvertfall kjempe trygg på at det var et lurt og trygt valg. Hvilken jordmor har du fått?

Skrevet

Jeg skal også føde på ABC. Har termin 9.januar. Jeg er kjempefornøyd med oppfølgningen der. :-)

Skrevet

Ja, det var jeg som egentlig hadde fått på A-hus. Jeg har fått konsultasjon hos en som heter Eva-Britt. Har ikke fått den før i slutten av desember, så får så vidt vært innom der før jeg føder :-) Er kjempespent! Skal innrømme at jeg har lest alt jeg kommer over av naturlige fødsels "hjelpere", som boken til Anna Eahlgren og Pierre Vellay og historier fra nettet.

Skrevet

bare gled deg.. fikk lyst å føde med det samme jeg da jeg var der. :)

Fikk du mye ut av lesingen? Anbefaler du bøkene...

Skrevet

Pierre Vellay boken var veeeeldig tungt lest (skrevet på dansk og på 70-80-tallet...), men synes den jeg forstod var kjempebra! Alt virket så logisk! Den delen i Anna Eahlgrens bok om Fødsel uten smerte var en flott oppsummering av Vellayboken. Men er glad jeg hadde lest den først, så nå bruker jeg bare Annas bok som oppdatering.

Skrevet

Jeg skal også føde på ABC, var der på mandag og det ser superfint ut! To bøker om naturlig fødsel/smertelindring som jeg synes var fine: Dr Gowri Motha, Gentle Birth Method, og Ina May Gaskin, Ina May's guide to childbirth.

Skrevet

Gleder meg til å komme dit å se og hilse på! Hvordan virket jordmødrene? Er de kjent med alle disse "alternative" teknikkene (pusting, trening, osv som står i bøkene som er nevnt her)?

Skrevet

Fikk forresten ny time og jordmor i dag. Hun jeg skal ha heter Anette. Noen som også har henne?

Skrevet

Jordmoren jeg var hos heter Ewa, hun kjente godt til Ina May Gaskin og Dr. Gowri Motha, og hun sa bla. at de også har anbefalt bringebærbladte/kapsler på abc i 12 år nå.

Skrevet

bringebærbladte for/mot hva?

Tror de har veldig god oversikt over hva som finnes både av litteratur og teknikker på alternativ smertelindring på ABC. Ser for meg at de som jobber der er av ildsjeltypen. Jeg var også hos Ewa. Husker ikke anette, så tror ikke jeg hilste på henne.

Skrevet

jo.. også er de veldig åpne for at man skal fortelle selv hva slags ønsker, redsler eller preferanser man har i forhold til fødselen. Jeg ble ihvertfall oppfordret til å skrive et brev hvis det var noe spesielt jeg tenkte på. Hvis man vet, evnt ikke vet men er redd for, hvordan man reagerer på smerte f.eks så kan man skrive om det.

Skrevet

I dag har jeg vært på ABC. Det var til og med mye bedre enn forventet! Jordmoren min heter Annette og virket veldig hyggelig! Gleder meg til å føde der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...