Gå til innhold

Utslett på kroppen

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Det startet for ett par dager siden med et rødt litt "vablete" utslett som klør og svir på brystekassa og mellom brystene. Nå har jeg fått samme utslett på leggene. Fryktelig ubehagelig, og ser ikke ut. Tror ikke det er en allergisk reaksjon, men hva annet kan det være? Redd det kan være svangerskapsrelatert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har eksem som høres likt ut som det du beskriver.. Men det er allergirelatert, men forsterkes veldig under graviditeten. Da reagerer jeg på ting jeg ellers ikke reagerer på.. og reagerer sterkere. Jeg har eksem på fingrene og på leggene/låra.. inntill videre. Blir det riktig ille sprer det seg videre. Er ekstremt plagsomt og jeg klør meg til blods hver kveld. Det var sånn da jeg gikk med nr 2 også.. hadde fortrengt hvor ille det var , men det var mannen min som minnte meg på det da jeg igjen satt med en kniv og raspa over eksemet i et desperat forsøk på å lindre kløen. Det hjelper da.. for det blir sår isteden.. men anbefales abselutt ikke!

Skrevet

Kan jo være svangerskapskløe.

Begynner som oftest på magen og kan spre seg til legger, armer og resten av kroppen. Eg har det nå med nr 4 og hadde det med min første for 10 år sidan, men då kun på leggene. Som oftest er det heilt ufarleg, men av og til kan det være leveren som er overarbeida, og då må ein ta ein blodprøve for sikkerhetsskyld.

Ta det opp med jordmor/lege så får du svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...