husmortrall Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 har en mini på 8måneder som hele tiden har vært veldig flink til å sove. Nå har han flyttet på eget rom, og 3 tenner har såvidt kommet ut den siste uken. og sovingen---> den funker ikke!! han vil ikke legge seg, bare gråter. har ikke lyst å bruke den der ferbers metode (eller noe sånt) men heller ikke ta han opp og la han få viljen sin hver gang. igår sovnet han til slutt i vår seng når jeg lå ved siden av. da ble det stille med en gang. nå ligger han nede og gråter, og pappa'n prøver det han kan på å få han stille... noen gode råd?? kan tennene gjøre så vondt??bør vi i den fasen tennene kommer ut slippe litt på reglene og la han sovne hos meg kanskje?
Erisa* Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 har du prøvd å klappe ham på baken? Jeg er også negativ til Ferber, men lar henne ligge i senga, klapper henne på baken mens jeg synger, og etter hvert bare er stille. Rytmiske klapp. Hun må ligge i senga, blir ikke tatt opp, og hvis hun ruller rundt eller prøver å sette seg opp, blir hun lagt bestemt tilbake på plass, og så fortsetter jeg klappingen. Det tok vel en time første gangen, men nå synger jeg fire vers av Byssan lull og så er hun i drømmeland.. Hvis det ikke funker, så hadde jeg sikkert latt henne sove hos meg. Er ikke akkurat flink å være streng når det gjelder sånt... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå