♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Fungerer den eller? Noen erfaringer? Gode eller dårlige.. Tok det lang tid før dere så resultater i tilfelle? Tenkte å prøve den på min 8 mnd gamle gutt. Han er utroooolig vanskelig å legge, og våkner i tillegg mange ganger i løpet av natta.. Ikke altfor lenge til jeg skal i jobb igjen, så noe må gjøres.. :/ En annen ting.. Er den veldig slitsom å gjennomføre? Jeg får nemlig ingen hjelp, så må fikse det alene.. c",)
Lykkeli <3 Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Våres jente er 3 mnd neste uke, så absolutt litt liten, men har ikke villet sovne andre steder enn på min arm. Skulle helst ligge der til hun sov så tungt at hun ikke merket at jeg la henne i senga. Har vært veldig koselig å ha henne i armene selvfølgelig, men syntes at det begynte å bli litt slitsomt, og for å ikke gjøre oss selv en forferdelig stor bjørnetjeneste, så valgte vi å ta affære. Opp/ned metoden var den metoden vi følte kanskje kunne gjøre nytte, så vi startet for fire dager siden. Brukte 40 min første dagen, så 20 min andre dagen, deretter 10 min tredje og fjerde dagen. Utrolig deilig, håper det ikke er bare tilfeldigheter, men at det fortsetter i den retningen. Som sagt er hun kanskje ennå litt lite, men nå har vi nå en gang startet, så vi må vel bare være konsekvente og fortsette.... Hun blir trøtt i seks tiden, og legger seg en plass mellom halv sju og sju, sover da til en plass mellom sju og ni, avbrutt av et par amminger.... Blir absolutt spennende å se hvordan dette går, men foreløpig ser det bra ut. Lykke til!
Glad tobarnsmamma Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Jeg ble også nysgjerrig nå... Hva går den ut på?
♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2008 Men det hørtes jo veldig bra ut! Men en såå forsiktig metode, tror jeg ikke det skader en på tre måneder. Man er jo det hele tida OG barnet skriker ikke. Vi har ventet for lenge syns jeg, for nå reiser han seg opp i senga. Ikke veldig moro.. :/ Får håpe det fortsetter for din del ja.. Flere med erfaring? Kakemonsteret: Opp/ned metoden går ut på å legge barnet våkent i senga. Men èn gang det begynner å gråte tar man det opp, stå stille (ikke rugge) og hvisk stille eller si hyyyysj. I det sekundet barnet stopper å gråte legger du det i senga igjen. Sånn holder man på til barnet sovner. Og man skal være ved siden av hele tida, helt til barnet faller i dyp søvn. Etterhvert trekker man seg lenger og lenger vekk, til man til slutt står i døra og hvisker hyyyysj. Så den er veldig skånsom ser jeg for meg.. Du kan lese mere her: http://etutor.dk/Soveteori/Metoden/tabid/55/Default.aspx
<3tobarnsmor<3 Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 spennende! Kanskje jeg skal prøve denne metoden Er det for tidlig når jenta mi bare er 7 uker ?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Gunna84: jeg tror det staar paa www.sovecoach.dk at den ikke er anbefalt til barn under 3 mnd. Men les sidene der, tror det er mye bra stoff der. Har tenkt aa foelge M.A.G.I rytmen selv fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå