Gå til innhold

Hei alle gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere damer som har blitt gravide på første forsøk etter å ha brukt p piller. Sluttet for ca tre uker siden og har IKM 19 nov, er det noen sjanse for at jeg hadde EL selv om det er så kort tid siden jeg sluttet med p pillene? Håper så inderlig at jeg er gravid, har så dårlig tålmodighet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette går nok fint an.Jeg sluttet på pillen da jeg fikk mensen og ble gravid ved eggløsningen etter dette...d var mer eller mindre første forsøk...så d avhenger vel litt på hvor fruktbar man er=) Jeg drakk masse urtete og var veldig nøye med kostholdet og vitaminer of folat...og jeg fikk d som jeg ville med en gang=) Lykke til da,håper du blir gravid snart=)

Skrevet

tusen takk:) er veldig oppmuntrende med sånne svar. håper jeg er like heldig. lykke til videre

Skrevet

Hei du,

For å svare enkelt å greit på spørsmålet ditt, ja jeg har blitt gravid rett etter p-pilleslutt, hele 3 ganger. Jeg er altså gravid med nr 3 nå. Så det går an det ja. Mitt problem har derimot vert at jeg har mista hver gang jeg har blitt gravid rett etter pilleslutt. Så denne gangen skulle jeg liksom vente til jeg hadde fått mensen igjen før jeg begynte å prøve, for å prøve å unngå sa. Men neida, jeg ble gravid med en gang, og mistet igjen. Det var i begynnelsen av oktober, nå fikk jeg ikke en gang mensen igjen en gang før jeg ble gravid igjen. Har blitt gravid igjen kjapt alle gangene. Helt vilt i grunnen, har jammen meg vært gravid 6 ganger... Men dette er mitt tilfelle, vet at det ikke funker sånn for alle :) Vet om andre som har blitt gravid rett etter pilleslutt, hvor det har gått bra...

Skrevet

Virker som dette er veldig individuelt så får vel bare håpe på det beste:)

Skrevet

Hvilken pille brukte du?

Jeg ble gravid med en gang etter pilleslutt med mine to første (brukte Yasmin), fikk mensen først.

Brukte cerazette (minipille) denne gangen. Det tok ca. 5-6 uker før mensen kom etter pilleslutt, og det to to måneder før jeg ble gravid (hadde mensen 2 ganger før jeg ble gravid).

Det er jo en sjanse for at du er gravid. Men det er også muligheter for at du må vente en måned eller flere. For noen ganger trenger kroppen litt tid på å "komme igang" igjen etter pilleslutt. Krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Jeg ble ikke gravid på første, men på andre eggløsning etter p-pilleslutt. Men trur kanskje det egget som kom rett etter pilleslutt ikke var levedyktig. Det har jeg hørt er ganske vanlig. Og hittil står alt fint til med mor og foster :)

Lykke til!

Skrevet

Etter å ha gått på pillen i 7 år trodde jeg det ville ta lang tid å bli gravid. Men for oss gjorde det ikke det, 2 måned satt spiren og 9 måneder etterpå kom en herlig liten gutt. Når han var 6 måneder hadde jeg mensen igjen- engang etter fødsel og da satt spiren på første forsøk. Så ja det går an. Hadde gått på Ceracette minipillen etter sønnen min ble født.

Skrevet

Jeg har i noen år gått på p-plaster og sluttet med dette fordi jeg ønsket å ha et opphold og se at alt kom i gjenge igjen etter mange år på hormoner. Fikk da mensen etterhvert,og tenkte da at jeg burde begynne på plasteret igjen når neste mens kom. Det endte med at jeg begynte på plasteret en uke før forventet mens og når jeg da tok det av igjen for å få "mensen",kom det aldri. Tok da en test etter 4 dager,og jammen var jeg gravid. Tok en til dagen etter og denne var også positiv. Med andre ord,full klaff på med en gang!! Så dette er fullt mulig,men klart litt avhengig av hver lett man blir gravid tror jeg.. Men ble litt skremt her nå når de sier at første eggløsningen etter p iller/p plaster,at egget da er mindre levedyktig.. Er ihvertfall 7 uker på vei nå:-)

Skrevet

Til dere som sier dere fikk mensen først før dere ble gravide:

Jeg gikk på loette og sluttet etter 21 piller på brettet, hadde så mensen i 5-6 dager noe man har hvis man også fortsetter med nytt brett etter 28 dager. var det sånn for dere? eller sluttet dere "midt i brettet" (hvis dere skjønner;))

Skrevet

hei...

ja det er fullt mulig.. jeg ble graivd på p-pilla!!

Skrevet

Men uansett så har jeg hørt at hvis man blir befruktet ca innen to uker(i en syklus på 28 dager) etter siste mens så er sjangsen veldig stor for å ha blitt gravid da=)ivertfall sånn jeg gjorde det=)

Skrevet

Jeg brukte cerazette og hadde ikke hatt mensen på månedsvis. Sluttet midt i brettet og fikk mensen nøyaktig fire uker etterpå. Fire uker etter det + noen dager med håp fikk jeg positiv test! Fullt mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...