Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Hei. Jeg har frem og tilbake i dette sv.skapet vært plaget av voldsomme smerter i øvre del av magen, med spiselindring. Ingen halsbrann. Det har vært helt borte et par uker nå, men kom så plutselig tilbake med full styrke (i uke 20). Vil helst ligge stille med bena trukket opp under meg og bevege meg minst mulig (gøy med 2 barn i småbarnehagealder, en i magen og en mann som synes jeg bare skal ta meg sammen). Tidligere har paracet hjulpet så jeg har fått sove litt om natten ihvertfall, men nå virker det bare 2-3 timer av gangen og det er jo begrenset hvor mye man skal ta. Synes dette virker som mavebetennelse eller mavesår -hatt noe lignende kun en gang før -efter utdrikningslag med enorme mengder alkohol med påfølgende kursdager med like store mengder kaffe. Medisinene mot dette kan jo stort sett ikke brukes ved graviditet, og dessuten er jo legekontorene stengt for helgen... Begynner å bli rimelig desperat her. Orker jo ikke noe mat heller, for jeg vet det blir først bedre men siden værre igjen, så nå begynner jeg å bli kvalm pga sulten på toppen av det hele. Råd vær så snill?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Hvis du har såpass sterke smerter, synes jeg du burde kontakte legevakta og få hjelp der. Det kan jo være gastritt/magesår, men du bør jo undersøkes mtp om det kan være noe annet. Og man kan jo også bli veldig syk av dette hvis det blir så ille at du begynner å blø etc. Syrenøytraliserende som Novalucid kan brukes av gravide. Andre sterkere midler kan også brukes men bør da foreskrives av lege. Ta en tur til legevakta du! God bedring!
kleine Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Ja, dra på legevakt, og ja det finns medisiner du kan bruke etter legens vurdering. Lykke til, håper det går over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå