Gå til innhold

amming og hårtap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er flere som mister mye hår etter fødselen? For de som har født og ammet flere ganger, hvor lenge pleier det å vare? Når begynte det evnt med dere?

Takk for svar alle sammen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har med grav¨å gjøre, starter fire mnd etter fødselen. Går over. Hårklipp/fletter anbefales...

Skrevet

jeg begynte å miste hår da datteren min var ca 2,5 mnd... jeg mister helt forferdelig mye hår. det er så jeg må tømme sluket i dusjen hver gang jeg har dusjet og det er hår etter meg over alt, selv om jeg har det i strikk... har met lyst til å klippe det men nå har jeg spart i et år fordi jeg skal gifte meg i januar og da har jeg lyst å ha langt oppsatt hår.. synes det er ganske fortvilende å se det tykke fine håret mitt bli tynt og glansløst, men det er visst ingenting å gjøre med det... spiser b-vitamin og mase frukt og grønt da bare i tilfelle det skulle hjelpe litt... =) får bare håpe det snart gir seg... ellers blir jeg nok en skallet brud med en diger hatt på hodet eller noe....=)

Skrevet

Begynte å miste hår når snuppa var ca 3 mnd. Har vart i ca 3 uker hittil, og ser ikke ut som det har planer om å slutte :( Mister gruuuusomt mye, kan ikke komme bordi håret uten at det faller av! og hår overalt! har fått de vikene på sida av panna! BLAH!

Skrevet

det er veldig frustrerende ja!!! eg klippet det laaaaaange håret mitt over skuldrende, bob, ble faktisk veldig fornøyd:) råder dere å klippe dere, virker ikke som om en mister så mye som når det er langt.

Takker igjen for alle meddelelsene:)

Gjest Antarctica
Skrevet

Det faller ikke av på grunn av ammingen, det bare "tar igjen for" utsatt håravfall som skulle skjedd i løpet av graviditeten. Så det kommer tilbake til utgangspunktet, om du gir deg tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...