Gjest Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Har en mini på nærmere 7 mnd som har vært nattavent i en uke nå. Fra han legges i 19-tiden til morgen kl 6 har han først oppvåkninger 2-3 x før midnatt. Deretter er vi i gang med små oppvåkninger ca 1 x i timen. Da er det smokk som gjelder. Han får også tilbud om vann på natta. Mini blir sliten, mammaen og pappaen er utslitte, bytter på å sove og å løpe med smokken...What to do??? Kutte all service som smokk og vann? Syns det med vannet er litt vanskelig for han drikker av og til mye på natta. Syns så mange skriver at det er gjort på noen få netter...Mini har aldri sovet en hel natt og det begynner vel å bli på tide? Når ho mor sov en hel natt sist kan ikke huskes. Hvis du har behov for å skrive at slik er det å bli mamma- så foreslår jeg at du ignorere det behovet. Han spiser forresten godt på dagtid og har 4 faste måltider+ pupp 3-4x i løpet av dagen. Takk for du leste! Tips? Ps har forresten kjøpt en smokkepute som skal testes ut i natt...
aya75 Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Må bare si at hos oss tok det to uker, så det kan fortsatt gå Noen bruker mere tid enn andre. Og har lest et sted at når de er over 6mnd så er 1-2uker normalt, men noen bruker kortere eller lengre tid. Så hold ut!! Hos oss ble det ikke gitt noe smokk eller vann, siden hun ikke ville ha det, så vet ikke helt hva dere bør gjøre. kanskje bare gi smokk?? Vet ikke jeg altså, det med nattavvenning er så individuelt, så må nesten bare prøve dere fram. Ønsker dere masse lykke til hvertfall!! er helt pyton når det står på, men fy søren så deilig det er med en god natt søvn når det ordner seg:)
anne* Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 sier som hun over her - det blir bedre. Vi har holdt på i 1mnd nå... det blir gradvis bedre, men det går saaakte! Vesla er 8mnd og får 4 måltider med fast føde nå. Noen netter våkner hun bare 2-3 ganger fra hun legger seg kl 19, så vi ser at det er håp:-) og hun blir bedre til å sove uke for uke. I natt sov jeg mellom 23 og 04! Det har jeg ikke gjort på 8 mnd - følte meg helt rar i morges, litt mer opplagt enn ellers hehe Så hold ut og bit tennene sammen. Det ordner seg, men det kan ta tid. Jeg er helt koko av søvnmanger selv - pappaen bidrar like mye på nattestid som meg, så det er ikke mer å hente der. Fatter ikke hvordan vi kommer oss gjennom de dagene når nettene har vært ille. Men men sånn er det å være mamma (hehehe kunne ikke dy meg;-)) Lykke til i alle fall!
tiltiderensom Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Hei :-) Her i huset har podens søvn problemer vært et tema leeenge, vi gjorde alt, prøvde alle triks, men uten hell. Og vi har vært sååååå slitne! Men så, etter at vi stilte kl. ble det til at jeg la han kl. 19 istedet for 20 ++, jeg endret rett og slett på kveldsrutinene og la han kl. sv da han vært trøtt. Fortsatte med dette neste kveld og neste kveld. Da han våknet prøvde vi hver gang å utsette mating. Vi tok han opp og bysset og la han da han var rolig. Satt inne hos han og gikk ikke ut av rommet før han viste at han var helt rolig og søvnig. Vi klarte å tøye neste måltid til nærmere kl. 22, da gav vi velling på flaske. Etter det 'våknet' han noen ganger løpet av natta. En natt satt jeg hos han fra kl. 0300 til 0430! Han gråt, reiste seg opp, jeg la han ned, sang og holdt han litt bestemt nede i senga. Strøyk han på ryggen osv. JEG VAR SÅÅ trøtt men gav meg ikke! Han skulle IKKE få pupp før tidligst kl 0500 hadde jeg bestemt meg for. utrolig nok sovnet han, og våknet kl. seks, og da fikk han pupp :-) Dagen etter var jeg i dritt humør og helt utenfor meg selv, men følte vi var på rett vei. Siden har jeg vært bein hard på rutinenene hans, leggetid kl. 19. Innen kl. 19.30 sover han som regel. Får flaske en gang før midnatt, og pupp på morningen. Er innom han en eller to ganger utenom dette. Het utrolig, men plutselig sover han SÅ MYE bedre og lengre økter av gangen. Er strikt på rutinene på dagtid også. Og nå kan han sove i 3 timer i strekk på dagen, våkne og ligger å pludrer for seg selv før han 'roper' på meg. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men tror rett og slett han var klar for det nå på en måte.. gir han malt i grøten hver kveld. tror han har hatt litt magetrøbbel tidligere. Han er nå 9 mnd. Hold ut, det hjelper! Lykke til!
Gjest Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Tusen takk for svar. Vi har forresten en fin leggerutine og selve innsovninga går greit. Er alle disse småoppvåkningene som er så slitsomme. I natt har han for første gang sovet fra 19-02.30!!! OhhhLykke!!! Var endel oppvåkninger resten av natta, men nå håper vi det snur =)
Erisa* Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Dere er så flinke som tar opp kampen! Her er det 3-4 pupper i løpet av natta, og det er litt slitsomt. Men jeg har praksis på sykehuset nå, med operasjoner og det hele, så jeg har ikke sjans til å skulle være våken noe særlig om nettene.. Så vi utsetter oppdragelsen til juleferien;) Ønsker dere lykke til alle sammen som driver med avvenning!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Hmm det er fordi vi er så mye våkne ome nettene at vi prøver oss med avenning. Han våkner ofte pupp eller ikke...
Gjest Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 En pute med en rangle inni så babyen skal finne smokken selv. Vil ikke akkurat kalle det en suksèss hos oss... Puta syns jeg er litt stor og mini drar ut smokken fordi han begynner å leke med pute. Så sovnet han en gang med puten over ansiktet, er vel ikke veldig farlig-stor og sterk gutt, men ikke spesielt hyggelig å finne han slik. Sjekker han heldigvis alltid etter han sovner på kvelden fordi han er veldig ivrig på å sparke av seg dyna. Da hadde han ikke ligget lenge, men ble jo ganske klam og varm i hodet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå