Englebarn+ lille erta!! Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 har jo hørt så mye om at man skal holde seg unna myke oster, spesielt franske som f.eks brie. men det jeg da lurer på er, er det i orden og spise ridderost? vi skal stor kose oss ikveld med raclet og fondue, og da er det så utrolig godt med smeltet ridderost over kjøttet!! håper noen vet noe om dette..!
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Hm.... Den var litt vrien:) I utgangspunktet liker listeria seg i myke oster (om det er ridder i folie du mener du vil bruke). Derimot er tine ridderost Pasteurisert.Du skriver at du skal smelte den, men blir den varmebehandlet i ovn eller kjele? i så fall er det nok helt ok. Det som bekymrer meg er at den er kittmodnet og det vil si at det blir smurt ett eller flere lag kultur uten på under lagring og noen ganger blir det også tilsatt hvitmugg å det burde du IKKE få i deg! Så jeg hadde kanskje droppet det, du skal jo ikke gå gravid resten av livet så du får nok flere tilfeller til å spise den deilige osten i fremtiden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå