Gå til innhold

Lap. på riksen i går..... En helvetesdag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte opp som man skal på riksen i går og gikk for å ta blodprøve først. Der var det selvfølgelig ei som ikke klart å stikke, så hun satt og gravde i armen helt til hun klarte å finne det hun skulle ha av blod (og jeg er ikke vanskelig å stikke på)

Kl 08.30 ble jeg mottatt på oppvåkningen for å vente på min tur, og fikk først beskjed om at det kunne gå til klokka 11 før det ble min tur. Helt greit for meg det, for litt venting må man regne med. Men jeg var nummer to i køen og hun foran meg kom inn klokka 10. Jeg fikk utlevert tre paracet og en beroligende tablett 10.30 i påvemte av min tur, men da klokka ble 11 kom det inn et hastekeisersnitt tror jeg så da måtte jeg bare vente på det også.

Sånne ting kan jo ikke forutsees så det må man jo bare akseptere.

Men da klokka ble halv 3 og de kom og tok hun som var etter meg på lista først begynte jeg å bli litt frustrert.

Og hun dama som fulgte oss opp før og etter operasjonen var vanvittig stressende og uproff. Hun klarte da ikke å sette inn veneflon på meg så jeg fikk væsketilførsel, og hun som lå ved siden av hadde visst for seigt skinn og ja- i det hele tatt. Fikk to blader da, så hadde jo litt å lese på.

Tenkte jeg skulle prøve å sove litt før jeg skulle inn på operasjon men dette var helt umulig da hun dama hadde kontorpulten sin der vi lå ved beina våre. Telefonen ringte i ett, hun fløy frem og tilbake og slo på tastaturet til den datamaskinen sin så den kan det umulig være mye igjen av..

Klokken 16.15 ble det endelig min tur.

Hyggelige pleiere og anestesisykepleiere. Så operasjonen i seg selv gikk kjempeflott. Kom inn på annen oppvåkningsavdeling etter operasjon, og der var de langt mer proffe enn på den avdelingen der jeg ventet. Ble så flyttet over på gyn.avdeling og fikk være der til klokka 9 da taxien kom og hentet meg.

Var ikke hjemme før 22.30, så var helt utslitt.

Har visst PCO så de har drillet hull så eggene forhåpentligvis kan komme ut selv. Men venter spent på hva som skal skje videre. Har liksom ikke fått så mye info om det pco som jeg skulle ønske. For det er visst ikke pcos. Var litt vanskelig å snakke med legen, for hun pratet gebrokent norsk. Men hun har da gjort en vellykket operasjon (føles det ut som i hvertfall). Selv om det føles som om jeg har løpt maraton og tatt 2000 sit-ups i magen.

Pleierne på gyn avdelingen var også veldig hyggelige. Så hadde det ikke vært for de 7,5 timene med hun håpløse på venteavdelingen hadde dette vært en helt grei dag.

Men har da vært en kjapp tur på apoteket og på butikken i dag, så overlever nok ja.

Er det noen som vet hvor lenge jeg må ha på de bandasjene før jeg kan ta de av og dusje uten???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Det hørtes slitsomt ut, men det er vel godt nå som det er unnagjordt!

Håper operasjonen kan hjelpe deg. I fht dusjing har du vanntett bandasje? Ellers er det vel bedre å ta den av når du dusjer og la det lufttørke før du legger på nytt?

God bedring!

Skrevet

Joda. Veldig greit å ha gjort det. Var som sagt ventingen som var et helvete....... Verste er jo å ikke få tilført kroppen noe på da 21 timer...

Satte på ventett bandasje i dag, men redd det ikke får puste, så var litt usikker.

Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...