Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Planlegger å slutte å amme. Hvordan gjør dere det ved ammeslutt. Pumper dere noe, eller går sprenget tilbake av seg selv? Hvor lang tid går det? Når sluttet dere å amme, hvor gammel var barnet?
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Storesøster ammet jeg til hun var 7 1/2 mnd, da hadde jeg ikke mer melk igjen, og dermed så var hun ikke intressert. Lillebror nektet plent å suge en morgen når han var 9 mnd. Jeg fikk ikke spreng før etter 2-4 dager. Da fikk jeg en tabellettkur som skulle gjøre at melka forsvant. Det hjalp ikke. Etter en stund fikk jeg en kur til siden jeg fortsatt produserte melk og hadde en del spreng. Det hjalp heller ikke. Da gadd jeg ikke mer for jeg begynte på p-sprøyta og håpet at det skulle gjøre at melka forsvant. Lillebror er nå 15 mnd og jeg har fortsatt melk. Det gjør vondt innimellom, men jeg orker ikke flere kurer pga jeg må hoppe av p-sprøyta da og det er ganske dyrt. Ofte tror jeg at hvis en kutter ned så forsvinner melka av seg selv til slutt.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Og jeg som trudde at melka forsvant med det samme (par dager) man sluttet uansett...uff håper ikke dette blir bare plagsomt..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Hvis du gradvis trapper ned så forsvinner melka. Du kan sikkert klemme ut noen dråper av brystvortene i flere år framover men selve melkeproduksjonen gir seg. Hvis du får slik spreng at det gjør vondt kan du heller pumpe litt. Pump bare det lille som gjør at sprenget gir seg ikke tøm brystene for da fortsetter bare produksjonen. Hvis du ikke vil kaste melka du pumper kan du jo bare gi det i flaske eller i glass, evt blannde det ut med kumelk i tilvenningsfasen til vanslig melk. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå