*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jeg har nå begynt å gi gutten min litt tillegg i tillegg til morsmelk.. han er 4 måneder.. rett og slett fordi jeg har blodmangel så klarer ikke produksjonen og holde tritt... har nettopp begynt å gitt ham kun tre flasker.. Spørsmålet mitt er; jeg har nemlig hørt at dem ikke skal få ubegrenset erstatning..HVor mye kan dem få?? Jeg gav han en på ettermiddagen igår og en n år han skulle legge seg... og så ammer jeg først, men har ikke så mye.. begge gangene slukte han 145ml i tillegg til pupp.. er dette for mye?? vanlig?? jeg kan ikke dette, hehe....dette var 2- 2 1/2 timers mellomrom... noen som kan dele litt kunnskap me meg om dette?? da blir æ veldi takknemli;)
Gjest Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Vet ikke hvordan det er når du gir pupp og mme, jeg har kun gitt mme. Men man sier de ikke skal overstige 1000 ml mme i døgnet, men pupp er jo ubegrenset. Min gutt spiste rundt 145 ml ca 6 ganger i døgnet når han var 4 mnd, da begynte vi også med grøt da. Hvis han spiser så ofte og den mengden kanskje han er klar for litt fast føde. Men sikkert noen andre som kombinerer pupp og mme som har ett klokere svar.. vet ikke hvorfor jeg svarte engang..hehe.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Regelen er at de skal helst ikke ha mer enn 1 liter mme i døgnet. Du vil jo ikke komme opp i dette siden du gir pupp også vil jeg tro. Også bør det gå rundt 3timer mellom hvert mme-måltid da mme er tyngre å fordøye enn vanlig mm. Men altså..Er babyen sulten før, så er han jo det=)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Når du gir i tillegg til mm kan du nok ikke gi "for mye". Det er sånn at barn som får kun mme ikke skal ha mer enn 15 % av barnets kroppsvekt i døgnet. Det kan bli for tungt for nyrene. Derfor anbefales det også ofte at barn som får mme heller bør begynne tidligere med grøt enn å få enda mer mme dersom de er veldig sultne - enn det man anbefaler til de som fullammer sine barn. Mme-barn begynner nok oftere med grøt mellom 4-6 mnd alder, enn de som fullammer. Da begynner man gjerne ikke før ved 6 mnd. Dersom barnet veier f.eks. 5,4 kg så kan det få maksimalt 8,1 dl mme i døgnet.
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2008 takk for fine svar... godt det finnes noen mer erfarne;) Men jeg trenger ikke gi grøt da altså når jeg pupper og han får 2 * 145 ml flaske me mme??? (forløpi hvertfall)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Nei det trenger du ikke. Med mindre han virker helt utrøstelig sulten, da kan du vurdere. Men i utgangspunktet trenger han kun mme og mm foreløpig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå