Gå til innhold

Noen som vet noe om hvite stafylokokker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt gule stafylokokker i vel to mnd.. har fått antibiotikabehandling for dette. Disse skal nå være borte, men legen sa etter sist prøve, at jeg nå har hvite stafylokokker, og at de foreløpig ikke skal behandles. (infeksjonen sitter i brystvortene....) Det svir noe veldig, den ene var ikke så ille, men nå begynner den også å bli verre... jeg har i utgangspunktet et nedsatt immunforsvar, grunnet trobocyttopeni.... bare lurer på om noen har noe kunnskap om dette, siden legen min alltid svarer at "nei, vi får vel se det an litt til"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh... Ville gått tilbake til legen og bedt ham ringe Kompetansesenteret for Amming på rikshospitalet om dette. Symptomene du beskriver er typisk for hvite staf., og jeg har aldri hørt om en ammende som ikke har fått den riktige antibiotikaen etter diagnosen.

Skrevet

Hvite stafylokokker er en del av normalfloraen hos de fleste, dvs at den lever på huden og gir ikke infeksjon. Men den kan gi infeksjoner hos personer med nedsatt immunforsvar. Hvis du har symptomer på infeksjon ville jeg tro dette skulle behandles, men er ingen ekspert. Ville fulgt rådet over her om å kontakte Rikshospitalet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...